Jumaat, 11 September 2009

Kejutan Buat Mu Cikgu Mas

Gambar group abang sugu tengah buat kerja sebelum bulan posa siap bawa atuk dan anak cucu


Inilah group kerja aku yang beroperasi di site sepanjang lebuh raya KL-KaraK & LPT ni
Gambar ni di ambil semasa belum bulan posa,
mereka buat kerja pasang signboard Lebuhraya
Abang Sugu baik dengan ku semua arahan aku dia follow jer..kalau orang bagi arahan dia tak mau terima, tapi kakak punya pasal dia buat...kerja (kakak tu panggilan dia pd aku)
Cerita macam mana dia bole baik ngan aku lebih kurang begini
Pada satu hari dia datang ofis aku..bukan nak ambik duit hasil kerja
Tapi sebab mengadu isterinya berbadan dua koma sebab jatuh bangku
3 hari tak sedar diri semua Dr pakar..dah macam buat telahan
Hakikatnya anak ( 1st babay) dalam kandungan telah pergi buat selama-lamanya
Dia cuma citer kat kawan aku yg perempuan berbangsa India sahaja
Bila kawan aku citer kat aku, aku pun dengan selamba cakap dengan dia
Bang Sugu nanti jumpa isteri pegang tangan dia
Cakap sama dia abang sayang dengan dia
Anak yang dah meninggal dalam perut tu lepaskan saja pergi
Tak mengapa abang sugu tak marah
Nanti Tuhan bagi lagi pada kita...itu saja..
Abang Sugu yg jujur itu pun buatlah macam mana yang aku cakap
Besoknya isteri dia dah boleh buka mata tulah kisahnya
Bila dia datang jumpa aku, aku bilang sama dia kerja rajin2 nah
jangan lewat2 tak baik...tau
Itulah kisahnya...namun hidayah tiada dapat olehnya
CM ni abang sugu bukan abang samad tau....hehhehe




















9 ulasan:

cikgu mas berkata...

Salam Shahmi

ni serius ni...CM menitis air mata,tik,tik,tik,basah keyboard ni,CM baca 7kali enlarge gambar CM hampir meroyan,CM ingat tu abg samad CM,tapi kini cinta CM bagai terbagi dua ,abg sugu ok gakkan...

lama dah ciklie tak kuarkan abg samadkan Shahmi!!!shami pun cam tunggu abg samad,huhuhu

PINATBATE berkata...

salam singgah..
jenguk ke mari sebab nak intai suprise utk cikgu mas..ingakan abg samad dah tukar kerjaya..

shami2 berkata...

Salam CM,

Jgnlah duk nangis..tak parrr abg samad tu sibuk..bulan2 posa..nk bgi sempurna semua kerja...hehehhe

Betoi..awat yg lama sgt tuhh...fokus kerja kut

shami2 berkata...

Slam Cik pinat


Terima kasih krn singgah..jgnlah intai2 ja..masuk larr..abng samad CL dh ikat dah dia...tu ...tu abg sugu cheq larr..kisah insan jujur bekerja ngan sya...

manzlie berkata...

salam shami dan cm..

aduhh takkusangka rupanyer...penyakit cinta abg samd telah menular disni...woww kuat sungguh Penangan abg samd ku ini rupanyer..nantiku kabarkan kepada nyer..smada memilih cik latipah atau cik Hasnah...?

syukran..

waslam

shami2 berkata...

Salam CL,

Terima kasih kernan kunjungan mu itu..
Tulah sian sya ngan CM tu, sya ambilah tugas buat mengubat kerinduan dia pd bang samad..hehehe
CM dont worry cheq sentiasa ada disebelah mu...walau apa juga keadaan..
Biar bng samad tu fening nak pilih ...atau cheq tulun pilih bagi kat dia..hehhee

Hanis berkata...

salam kak shami,

hanis terkejut baca tajuk entry akak kali nie...huhuhuh...rupa2nya abg sugu...tp sedih laaa bila baca kisah abg sugu tu...itulah kekuasaan Allah kan kak...

ummi humaira berkata...

salam ziarah shami2 ... salam ta'aruf dari akak .bila nk balik raya

shami2 berkata...

Salam Ummi humaira

Salam ukhwah...sya berkemungkinan balik raya jumaat malam selepas terawih atau..pg sabtu lepas subuh..

Pak Ngah Hilmi Katering : Lemang dari daun lerek

Salam sejahtera, lemang sangat sinonim dengan Syawal, tahun ini Pak Ngah Hilmi Katering menyajik...