Selasa, 15 September 2009

AKU, IBU DAN MUSLIMAH HARI INI


Ini adalah sebahagian gambar semasa aku bertugas di tapak kerja.
Alhamdulillah hari ini semua permasalahan telah sempurna diselesaikan dan menunggu cek bayaran sahaja. Hak mutlak bukan aku yg punya tapi aku hanyalah pemegang amanah saja
Walau susah, walau payah berjaya kuharungi sampai kesudah
Berkat kepakaran dan ilmu yg ada serta doa2 yang kupanjat sekian lama
Kepada insan yang berkenaan walaupun kalian berkira2 dolak dalik sini sana
Jangan lupa, kini duit telah terbentang didepan mata
Kala ini hatimu mudah lalai dan lupa
Setiap janji dikotak katik dicanai bagai
Namun aku bukanlah insan yang mudah putus asa
Demi amanah dan keredhaan Allah Yang Maha Esa
Biarlah semuanya itu berlalu bagai kaca jatuh berkecai
Daku tahu kalian semua dalam kelam tak pernah selesai
Harta dan kekayaan dunia status dan kemewahan bukan suatu perisai
Buat kita insan lemah yang serba lalai
Kepada Allah janjiMu kuterima pakai
Mungkin hikmahnya aku sendiri tidak mampu nilai
Hari ini aku gembira kerna dapat selesaikan suatu urusan
hidup insan lalai
Moga hidayah berkah sampai
Buat membentuk dirinya yang sudah lama tertingai



8 ulasan:

Hanis berkata...

Salam kak shami,

Alhamdulillah...satu kepuasankan kak bila tugasan yg diberikan telah berjaya di selesaikan dengan sempurna.

shami2 berkata...

Salam Hanis

Betul tu dek..kepuasan utk kita..tapi mrk yg lalai..tu resah gelisah tak sudah2...duit tidak mampu beli semuanya..hatta nak mejawab dgn Allah kat akhirat esok pun anggota badan sendiri..faham ker dek..akak citer berkias nih..mslh insan hari ini..hehehe

cikgu mas berkata...

salam shahmi

yg bertudung coklat tu shami ker??saya ada sorang kawan yg dibidang QS ni jugak,dia kata bidang QS ni kn amanah,nk menyimpang senang jer,bila2 org boleh beri bwh meja,iman jer jd pendinding..betul ker mie???moga mi sentiasa dilindungi

selamat hari raya mie n keluarga,maaf zahir dan batin..dr cm

shami2 berkata...

Salam Cm

CM jgnlah silau cheq la bunga sorang tu..hehehe
Betui sesangatlah CM ..bdg QS ni camtulah...kalau iman ada insyallah semua terjaga..silap haribulan..yg nak suap atau makn suap tu sya basuh ja ..peduli apa..yg nak suap tu mungkin pikir juga bila tgok kita cam mana..yg minta disuap tu memang depar selalu bagi isyarat jar..macam x boss sya dulu...sya tak tau apa pun ttg hal dia..bila dgn sya dia dok tak senang jarrr...fitnah sya bagai..selindung disebalik p umrah tiap2 tahun, tuk hj lagi...tapi gelap gelita..akal dia..semua org buat kesimpulan sama ja...last sekali dia minta maaf ngan saya secara personel..nak jga status katanya...sya bagi kata dua kat dia..sya cakap kt dia sya takut Allah ja dia tersandr kt kerusi..terkesima..MD panggil sya tnya...sya kata serah kat Allah Taala..hari ni Allah dah tunjuk kat dia...dia coba2 nak minta suap dr kwan saya tapi silap sya ada..dia malu ..sendiri..kelam kabut dia...haa baru dia tau kita buat kerja ada dokumen cam lawyar dia nak coba2..cari pasal..alhamdulillah dia coba permain kwan sya krn sya ada...sekat duit bagai...tapi sya htr surat kt MD...dia...lepas semua..tapi MD tak tau sya ada disebaliknya...semua kutu2..suap takut ngan sya...pjg CM..hehehe itulah citer sya...org amanah ni susah kayo, byk pancarobanya..satu Yakin pada Allah..yg benar akan terserlah juo..

Asnija berkata...

Salam Shami,

Kerja kita ni kena dilihat sebagai satu ibadah,baru tak sia-sia. Rezeki yang kita bawak balik kerumah akan masuk terus ke perut anak-anak, ditapis zat nyer jadi darah, pergi pulak ke otak, ke hati…Sebab itulah penting rezeki yang halal.

Rasuah ni…bila tengah kesempitan duit yang amat sangat, memang ujian tu jadi hebat…macam-macam justification kita buat, yang membolehkan duit tu kita terima…tapi deep inside kita rasa guilty, sebab kita tahu salah…tapi tujuan tidak pernah menghalalkan cara…syabas kerana Shami dapat menguatkan hati dan menjaga integrity…kepercayaan orang ni, sekali je kita gugat, selamanya orang hilang percaya…hilang respek nyer seumur hidup…bukan senag nak dpat balik…

Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin dari akak sekeluarga…

shami2 berkata...

Salam Kak Nija,

setuju alhamdulillah kita tidak tergolong dlm golongan org2 camtu...Aper pun kalu involve ngan org camtu pastikan kita lawan sampai menang biar dia kenal siapa Tuhan dia...moga2 dia tak buat lagik..fikir 2 3 kali nak buat..sampai dia tak mo buat dah..

Selamat Hari Raya maaf zahir batin dr sya n keluarga...romah adik ipar sya kt Puchong -putra Height..dekat ka ngan rumah akak..

afeezz berkata...

hi kak...

shami2 berkata...

Salam dek..

Awat yg bunyi hik tu..amboi..letih posa ka...hehehe

Pak Ngah Hilmi Grill Lamb & Catering Ramadan 1438 Hijrah

Kerabu taugeh & perut Gulai ikan masin versi utara Acar jeruk goreng Sayur campur Da...