Khamis, 16 Disember 2010

Pak Ngah Hilmi Grilled Lamb Steak ....D tahun hijrah 1432

Suasana kedai dan pelanggan kini....pssst tu adik baju putih dari kl datang semata2 nak makan lamb chop...

Lagi gambar terkini...

Ini gambar ikan talapia merah yg tengah lapar menunggu di beri makan oleh tuannya...tgok
ikan2 tu duk berpusing ikut arah jam.....seakan2 orang bertawaf....
shami ambik gambo ni masa ikut pak ngah pergi ladang kambing...
tokeh kambing ada ternak berbagai ternakan seperti kambing, lembu, itik, lembu daging dan susu dll....juga ada kebun buah-buahan semuanya dimiliki oleh Hj Sidek....kawan perniagaan Pak Ngah....


Ini lembu susu ...besar saiznya..suaranya menguak pun lain macam...hehhe



Pak ngah sedang menyembelih kambing aqiqah buat cucu hj Zariman sahabatnya..sebanyak 2 ekor sabtu lepas.....




Adik mimi posing dekat PC tepi kaunter heheheh tgok blog sapa tu dia duk tgok......cuba sesapa teka.....



Tokeh ECPI hantar ayaq...mineral untuk kak shami letak dalam kedai...heheh




Alhamdulillah..sejak kita semua menyambut Tahun baru hijrah 1432....
pelanggan kedai shami2 juga makin bertambah.....
semangat untuk berniaga dengan maju jaya juga makin hari makin terbina kini
sedikit demi sedikit segala tomahan dulu berjaya dilunasi satu persatu...
mereka2 yang lari meninggalkan kami kini merenung jauh.....
akan perkembangan terkini..
Alhamdulillah .
Sesudah kesulitan pasti akan ada kemudahannya nanti..
Sabar, istiqamah..tawakal kepada Allah perlu kita sematkan dalam hati
..bekerja seikhlas hati..redha dengan setiap ujian yang diberi..
gunalah akal dan juga ilmu yang dikutip dari kitab suci
Buat mengemudi arus kehidupan ini
Pasti akan kita temui kebesaran Ilahi...
Sesungguhnya kita adalah hambaNya yang lemah...
lagi kerdil amat memerlukan limpah nur hidayah kasih sayang
Pemilik alam ini....
letaklah sebesar2 harapan kepadaNya
pasti kebahagian menjelma jua nanti.....
Jadilah kita hambaNya yang disayangi...
Suasana terkini pasaran ekonomi negara dan juga bersempena tahun baru hijrah 1432....maka diumumkan harga sepinggan lamb grilled dan juga chicken grill telah dinaikkan kepada harga berikut RM 12.00 bagi lamb dan RM 10.00 bagi chicken...
Dimaklumkan juga kini pelanggan pak ngah boleh juga menikmati masakan panas dari negara jiran .....iaitu tomyam dan sewaktu dengannya..heheheh
Kini nasi lemak daun pisang telah melangkah setapak lagi.....dimana telah mempunyai gerainya tersendiri dengan menu tambahan....nasi lemak burung puyuh goreng, nasi lemak ayam kampung goreng dan nasi lemak telur mata kerbau......
Masakan cina..serta makanan dari selatan tanah air juga ada disediakan...iaitu char koew tiew penang..dan juga otak2 ..
Minuman...air buah, air panas dll.....untuk menikmatinya jemputlah datang...hehehhe
Sesi berangan
Tahun hijrah datang lagi menambah lagi siri angka yang terkini
Hanya shami yang belum lagi berhijrah dari alam kerjaya ke perniagaan sendiri...
banyak sungguh persoalan bermain di minda shami...tapi jawapan masih lagi dicari2..keyakinan dan sokongan perlu dicari....
Mudah-mudahan..ketemu jua nanti.......
hadir ke tanah suci haji atau umrah..
bersama anak2 semua sekali
andai diberi kemampuan ingin bawa mak dan ayah sekali lagi...
Punya anak2 terdidik dan berjaya dengan cemerlang dalam bidang agama
yang disayangi...
miliki dan mengusahakan perniagaan barangan ibadat sendiri...
secara sepenuh masa nanti
miliki tanah dan rumah serta pokok2
dan ternakan yang ditanam dan dibela sendiri...
menabur bakti pada agama dan masyakat hingga akhir hayat nanti..
ohhhhh jauh harapan nih...
Allah Maha mendengar...DIA sememangnya mendengar...
harapan ini....
akulah yang perlu mengutip dan menyusun menjadikannya realiti
suatu hari nanti...

9 ulasan:

Rozali berkata...

Assalamualaikum Shami

Alhamdulillah
perniagaan bertambah maju
menu pun dah banyak
tahniah

Wassalam

SiNoMoSa berkata...

Salam Kak Sham..

Sy teka..Blog PDKM hehe
Bila ler dapat mai kedai akak nie huhu

Aki44 berkata...

Salam Shami,

Semoga cita2 menjadi kenyataan.

Masih belum ada masa untuk menjenguk kedai Pak Ngah Hilmi.

rezeki berkata...

salam shami

insyallah
berkat usaha,doa dan tawakkal

My Life berkata...

salam akak

ameen... mudahan2 dipermudahkan..

afeezz berkata...

salam kak shami : erm... lembu susu tu macam jantan jer.... hehehe

shami2 berkata...

Salam cik rozali
Alhamdulillah dapat bergerak sikit kehadapan ..atur satu persatu..

Salam syim..
Ye dari PDKM kita semua saling mengenali..tulah pasal amat bermakna dan istimewa blog tu...

Salam aki44..
Insyallah dengan izinnya...cuba2 cari masa tu .hheheh

Salam pak itam
Insyaallah kami perlahan2 melangkah dan mengatur satu persatu perjalanan hidup baru ini....dalam dunia perniagaan ..terima kasih atas ucapan semangat yg sentiasa diberi

Salam azie...
Ya sama2 moga2 Allah permudahkan segalanya...utk akak dan mu dekk

Salam dekk afezz
Yer ker...hahah masa akak tengah rehat2 kat laman rumah tokeh ladang tu tetiba dia berbunyi...memang lain narr bunyi suaranya..hihihi entah baka campuran apa tuh...heheh

Ummufaiz berkata...

Salam shami,

Masih terasa2 lg kesedapan kambing panggang pak ngah...1 hari nie akan sampai juga ke kedai. Komen suami...pak ngah & shami berniaga ikhlas, tu sebab pelanggan berpuashati. Didoakan semoga bertambah lg rezeki...

kak su berkata...

Assalammualaikum Shami2

Alhamdulillah..balik2 jer dari kenduri akad nikah anak saudara tadi akak buka Fb akak..rupernya mlm ni..mlm minggu ada kawan akak ExSMKKKB dari Batang Kali telah singgah ke kedai Pak Ngah...

Alhamdulillah dia kata rugi kalau tak rasa kambing Pak Ngah nii....

Doa akak moga bertambah ramailah kwn2 akak dari ExSMKKKB datang menyokong kawan PDKM akak nii...

Amin.

Wslm.

Pak Ngah Hilmi Katering : Lemang dari daun lerek

Salam sejahtera, lemang sangat sinonim dengan Syawal, tahun ini Pak Ngah Hilmi Katering menyajik...