Isnin, 8 November 2010

NASI LEMAK DAUN PISANG...

Nasi lemak daun pisang
Salam semua....
Inilah rupa nasi lemak daun pisang ..yang ada dijual dikedai shami2
Diletakkan dikedai shami2..kecuali isnin dan ahad....sebab kedai tutup dan mereka bercuti...
Permintaan untuk nasi lemak ini cukup memberansangkan...
rupanya simple..rasanya sedap...macam nasi lemak dari Taiping..memang pun yang membuatnya asal dari sana....
kadang2 berebut...orang membeli kadang2 tidak pula...masih ada bakinya
itulah namanya rezeki....
cukup sesuai bila makan dengan BBQ kambing shami2...
inilah western and eastern..food ...
harganya cuma RM 1.50 sebungkus....ingin cuba jemputlah singgah...
mustahillah kalau nak diposkan ...hehehhe

9 ulasan:

afeezz berkata...

salam kak shami : nasi lemak daun pisang ni mmg menarik dan bg saya lagi sedap nasi lemak macam ni dr nasi2 lemak laen... nyam3... sebungkus tak cukup tuh

Kakzakie berkata...

Salam Shami2,

Daun pisang tu dari mana dapat ye? Taman rumah sendiri atau import dari Taiping? Nasi lemak bungkus daun pisang memang kick baunya hm.... Allah saja yang tahu.

shami2 berkata...

Salam dekk afezz..
Ya betui tu...sebungkus tak cukup..ada mamat tu dia makan 8 bungkus hihih...

Salam kak zakie
Daun tu tuan nasi lemak padat dari pasar heheh ala rumah taman mana leh tanam poko pisang...kalau ada tak sempat berdaun pokok pisang tu..heheh rasa memang sedap kan...heheh

afeezz berkata...

salam kak shami : 8 bungkus tu bukan makan dah, itu mengketedarah.. hahah

rezeki berkata...

salam shami

nasi lemak kekuatannya pada nasi dan sambal hehe
daun pisang tu menambahkan lagi aromanya semulajadi dari daun tu

SiNoMoSa berkata...

Salam Kak Sham,

Yum yum..sy dah makan dan rasa nasi lemak tuh..memang besta!

shami2 berkata...

salam, dekk afezz..

yer ker....hihihi...dia siap bagi cadangan lagik suruh tokeh nasik lemak htr ke serata restoren...

salam pak itam..
ya betui tu...sambal mesti sedap..ikan bilis ngan telur rebus, ada timun, ada kangkung celur..tmbah sedap...daun pisang pelengkaplah tuh

salam syim...
ohh ya...hihihi..bila nak lagi...

ainhany berkata...

salam akak,

balik pendang tak raya nie??

shami2 berkata...

Salam ain...

Kami sekeluarga beraya disini saja....pak ngah ada tugasan ..menyembelih lembu...korban...akak pun masuk bahagian juga...

Pak Ngah Hilmi Grill Lamb & Catering Ramadan 1438 Hijrah

Kerabu taugeh & perut Gulai ikan masin versi utara Acar jeruk goreng Sayur campur Da...