Rabu, 6 Oktober 2010

Alhamdulillah ~ Rumahku selamat dari terbakar

Inilah keadaan rumah jiran sebelahku yang terbakar pada sabtu malam ahad lepas kira2 jam 8.15 malam dalam kebakaran tersebut bahagian tingkat atas rumah hangus terbakar...
alhamdulillah segala dokumen penting selamat. Pemilik rumah juga iaitu Encik kodin....sekeluarga serta saudara mara selamat.
Pada sebelah siangnya ada majlis bertunang, tahlil serta doa selamat...
bagi beliau yang akan ke tanah suci bagi menunaikan haji pada 23hb Okt nanti
Nyaris juga rumah shami terbakar..kesan panas, keretakan dinding , kehitaman dan bau bakar masih ada dalam rumah....shami...
alhamdulillah semuanya selamat....syukur sangat...pada Allah..
Pihak bomba, polis dan juga insuran telah datang buat kerja masing2...insyallah
segala pembaikan akan diusahakan ...nanti...
Begitulah ujian Allah pada kita semua...demi menambah baik akan diri kita serta hubungan jiran tetangga.....saudara sedarah kadangkala belum tentu dapat menolong kita....namun jiran2 yang ada itulah....penyelamat bagi kita.....betapa hubungan masyarakat itu perlu kita jaga.....bila kita jauh dari saudara mara.....tidak kira dimana kita berada.....
Itu saja cerita....terlalu banyak..nak dicerita....dah letih...
Sejak kebelakangan ni macam2 hal berlaku....semacam menuntut suatu perubahan....
tapi biarlah Allah yang atur segalanya......
shami hanya bersedia menunggu dan mengikut..aturannya
jalan yang lurus..itulah sebaiknya...itu saja....

7 ulasan:

afeezz berkata...

salam kak shami : alhamdulillah kak shami sekeluarga dan jiran kak shami tak ade ape2. biarlah harta benda hilang, jgn nyawa dan kecederaan menimpa diri

SiNoMoSa berkata...

Salam Kak Shami,

Alhamdulillah kak, Allah masih memelihara akak sekeluarga dari musibah..syukur
Namun, simpati jua kepada jiran sebelah rumah akak itu..apa2pun Allah sebaik2 perancang, pasti ada hikmah yang tersirat di sebalik kepahitan itu.

Ummufaiz berkata...

Innalillah hi wainna ilahi roji'un. Sedikit musibah sebagai ujian dan peringatan. Alhamdullillah tiada nyawa yg terkorban.

mama ju, berkata...

Salam Syami2

Alhamdulillah masih selamat. Bersyukur banyak2.

mamaju/

Rozali berkata...

Assalamualaikum Shami

Alhamdulillah
Syukur

Wassalam

mohdandmeriam berkata...

salam shammi..alhamdulillah syukur shammi dan keluarga dan jiran shammi selamat...

shami2 berkata...

Salam dekk afezz

Benar belaka kata mu dek....harta boleh dicari dan dibeli...nyawa tiada boleh diganti..Alhamdulillah semua selamat.

Salam syim..
Ya betul tu..kena banyak muhasabah diri...kan itu sebahagian teguran dari Allah untuk kita tambah baik diri kita..perbaiki segala kesilapan..yg ada...

Salam kak ina..
Alhamdulillah syukur....

Salam mamaju..
Alhamdulillah syukur...

Salam cik rozali...
Alhamdulillah...bila terjadi peristiwa ini...baru kita tahu bahawa jiran tetangga kita mengasihi kita....nilai kejiranan subur dengan kasih sayang dan keprihatinan...

Salam mohdandmeriam..
Alhamdulillah syukur..smua selamat..yang hilang, yang luntur bakal berganti yang baru..itulah titik tolak perubahan hidup saya dan jiran yang kian terbuka...hijabnya...

Pak Ngah Hilmi Katering : Lemang dari daun lerek

Salam sejahtera, lemang sangat sinonim dengan Syawal, tahun ini Pak Ngah Hilmi Katering menyajik...