Rabu, 1 September 2010

Bertemu Sinomosa di Majlis berbuka....

Ini roti nan...yang dibuat oleh kasim...kasim adalah warganegara Pakistan..heheh dia pembuat roti nan yang terbaik di rawang..hehehe...roti nan buatannya lembut dan sedap...bila ada tempahan kambing panggang...shami2 akan sertakan sekali roti nan ini sebagai sebahagian side menunya.....

Ini kambing panggang yang di sedang dalam proses di masak..untuk empukkan dagingnya..


Inilah kambing panggang yang di tempah..oleh surau Taman Pinggiran Subang USJ..semalam
sebanyak 2 ekor untuk majlis berbuka puasa jemaahnya....


Salam merdeka semua..
harap tidak terlewat untuk shami2 ucapkan pada semua....kawan2..

petang 3ohb Ogos seperti biasa shami2 balik kerja...Pak Ngah sedia menjemput..kami sama2 ke gerai bazar...menyiapkan keperluan perniagaan....selesai solat asar...
proses jual beli dah boleh dimulakan..
alhamdulillah kawan2 yang faham datang menolong tanpa dipinta...
kerja jadi mudah dan cepat...alhamdulillah jualan habis..
ada lebih memang khas untuk kawan2 yang datang menolong....


Malam seperti biasa..kami sekeluarga ke surau...berterawih dan bertadarus...
malam tersebut shami2 dan group tadarus siap menghabis juzuk2 yang telah di amanahkan...alhamdulillah...syukur selesai...
majlis khatam quran akan di adakan pada malam 27 ramadhan nanti....
berikutnya program surau..
malam kemerdekaan diadakan qiamulail...
Jam 4.00 pagi program bermula....alhamdulillah..
seronok dapat qiamulail secara berjemaah...
lepas sahur disambung pula solat subuh berjemaah..


Siang 31 hb Ogos....seperti biasa di awal pagi shami2 sekeluarga akan mengemas rumah...
selesai....kami bersedia untuk tempahan kambing panggang...bagi majlis berbuka puasa untuk Surau Taman Pinggiran Subang USJ...

Biasalah shami2 tak banyak tanya..
cuma Pak Ngah bagitau orang yang tempah ni...
dapat tahu dari kawannya...
yang bekerja di Telekom..heheh
fikir punya fikir...pun tak dapat kenal saper orangnya.....hehehe

Pagi persiapan telah dimulakan....
Pak Ngah menyediakan bahan untuk di perap kambing....
yang 2 ekor tu....kemudian diserahkan pada 1 crew untuk di perap..dan dibakar....

Shami2 punya bahagian pulak menyediakan sayur2nya...
Berikutnya Pak Ngah menyediakan segala kelengkapan sepenuhnya untuk dihantar..
Tepat jam 5.30 petang kami semua bertolak..perjalanan kejap jer...ikut Guthrie highway ....
cuma jam sikit kat traffic light depan Politeknik SA....heheheh
Akhirnya sampai di surau berkenaan jam 6.30 petang...
Persiapan sedang rancak berjalan...

Tetiba muncul.....si sinomosa heheheh jeng2....
rupanya itu surau dekat dengan rumah abang dia...
Syim...patutlah..rasa hati macam teringat2 kat kawan2 PDKM cuma boleh agak2..
tempat tu cam area syim heheh...

Mohon maaf banyak2 sebab...
tak dapat nak layan sembang dengan syim dan keluarga...
sebab waktu terlalu padat dan singkat
Ingatkan nak tambah side menu....istimewa
"on the spot mushroom soup...."
tapi dah dekat sangat waktu berbuka.....tak dak rezekilah.....
....cuma waktu solat maghrib sempat duduk sebelah syim..kan...hehehe
tapi tak jugak dapat berbual barang sedetik....hanya jelingan dan senyuman hihih
gambar yang ada ini pun hasil dari kerja adik mimi hehehhe

Alhamdulillah..suraunya, indah dan cukup selesa...jemaah memenuhi ruang solat kala solat isyak...masa tu shami2 dah sibuk berkemas nak balik ..
tertinjau2 nak jumpa syim..tapi Pak ngah cakap nanti calling2 lah...
masa dah time....hihihi
lain2 gambar syim ada ambik kot...hehehhe






7 ulasan:

Rozali berkata...

Salam Ramadhan Shami

jeling2 dah cukup tanda ukwah

Wassalam

ainhany berkata...

salam kak shahmi,

bilala nak merasa kambing pak ngah nie..dah terkenal seantario nie....

afeezz berkata...

salam kak shami : akak jeling2 kat syim, tp syim jeling2 jer kat kambing panggang tu, bile bole makan... hehe

sahromnasrudin berkata...

salam ziarah kak..kenal blog akak nie dr blog afeezz..blog yg menarik dan penuh dgn info bisnes..tahniah dan teruskan...

SiNoMoSa berkata...

Salam Kak Sham,

Sy cuma membantu mempromosikan Kambing Pak Ngah ke serata alam hihi..

Memang sedap roti nan tue..lembut..anak sedara sy sukakannya..
Alhamdulillah, nampaknya mendapat sambutan hangat kambing Pak Ngah..sehingga abg sy yg tak makan kambing turut tergoda hihi
Kak Ipar dok memuji kuah lada hitam tue..yumyum
Thumbs up utk Pak Ngah & Crew..

Sempat jugak sy bermesra-mesra dgn adik mimi..
Tue laa nampak akak sibuk, kami sekeluarga faham..sy pulang ke rumah slps maghrib sebelum dtg semula utk Isyak..

Ummi Humaira berkata...

salam Sham...

hui hui hui akak tengah telan lioq nie...jadi ker raya ni buka gerai kt Pendang tu...kalu jadi bagitau akak yer , kami gi terjah dgn AinHany...

mana boleh jadi nie,asyik tengok cerita jer

shami2 berkata...

Salam cik rozali..

Yess jeling2 jgan sampai julingkan heheh...

Salam ain...
Jomlah datang rawang hari sabtu tu last kambing panggang sekor utk bazar ramadhan...

Salam dekk afezz
Syim sporting ..dia bukan setakat jeling2 kambing tau..dia offer tolong sekali...hehhe

Salam sharom...
Ya salam kenal..selalu baca komen mu di blog afezz dan syim...jgan serik untuk datang lagi...kalau sudi..jemput sekali ke kedai nanti.heheh

Salam syim..
Yang membantu mempromosi ada komisennya hahahha...
Ya ramai orang kat rawang ni suka makan roti nan si kasim ni...dia tak punya kedai..dia tumpang kedai orang saja....heheh sekarang akak ngan abang sedang pujuk2 dia untuk tumpang kedai akak...heheh

Ya ka...heheh biasa macam tu lah....memula tak berapa ok...dah cuba mesti cari semula..hihii
Ya sibuk...adik mimi citer syim tolong ambik makanan untuk dia..suka dia...ada auntie layan macam tu...dah agak syim balik rumah...heheh

Psssst calon ibu yg baik..hihikkss...

Ada mak cik sorang tu..ramah narr...nak minta buat BBQ kambing panggang kat rumah dia seminggu lepas raya..belum confirm lagi..heheh..

kirim salam pada kakak ipar..kalau nak beli kuah jer pun boleh..

Pak Ngah Hilmi Grill Lamb & Catering Ramadan 1438 Hijrah

Kerabu taugeh & perut Gulai ikan masin versi utara Acar jeruk goreng Sayur campur Da...