Selasa, 27 Julai 2010

Hari-hari kita ...menuju bahagia...









Semalam adalah hari yang agak sibuk....
Hanya seketika..kulayari..alam maya sekadar menjenguk kawan2
Sekadar menyemak khabar berita....
Hari ni ..hari istimewa pada semua umat islam seluruh dunia..
Nisfu syaaban ..adalah harinya..
Kutitipkan...kata2 indah sebagai
Pembuka lembaran baru...untuk diri sendiri
dan juga teman2 dimaya...
Terimalah seadanya....
buat semangat baru dalam diri kita....
Mudah-mudahan Allah perkenankan segala impian kita
Selagi ia tidak lari dari syariatNya...
agar kita berjaya dalam hidup didunia dan akhirat sana
amin...

13 ulasan:

Aki44 berkata...

Salam shami2...

Setiap yg berakhir misti ada permulaannya atau sebaliknya kecuali Allah yang Maha Esa.

rezeki berkata...

salam syami

semoga setiap detik, waktu dan hari
kita memperbaharui tekad dan azam utk menjadi muslimin dan muslimat yang terbaik dan terjemahkan dalam perbuatan

insyallah

kak su berkata...

Salam shami2

Akak dok hitung bila lah dapat mai ke Rawang lagi nii...tertunggu2 green light dari bapaknya.

Rindu...kat kambing tuuu...

Wslm

shami2 berkata...

Salam aki44..

Salam ukhwah....terima kasih kunjung blog saya..
Jemput datang lagi...kalau boleh jemputlah datang kekdai kambing jugak hehehhe

Salam pak itam...
Insyallah..pak itam mudah-mudahan kita sentiasa berada dilandasannya dan sentiasa meningkatkan tahap kasih sayang kita padaNya....

Salam kak su..
Jangan menghitung hari kak...kalau dah rindu jomlah jemput kemari.....hehehe tapi kali ni kena tipon saya, saya nak jumpa kak su...hehehh

ainhany berkata...

salam nisfu syaaban...
selamat berbuka puasa...:)

nadz berkata...

Assallamualaikum shami2,
Salam Bulan Syaaban.
Selalu mama ziarah blog ni dan selalu terliur kat kambing panggang..jauh pula kat Rawang sana..
Selamat sejahtera hendaknya dan semuga dirahmati selalu.

Ayah Zain berkata...

salam shami2,

bila kak su rindu kat kaming, az sama terindu ngan KPNH tu. huhuuhhu, nak g Rawang jauh ler pulak

Ummi Humaira berkata...

salam syam...

semoga kitab baru kita di penuhi dgn catatan kebaikan.

mama nadz , tak per kita jumpa kambing panggang tu kat pendang raya nanti, he he he

Rozali berkata...

Assalamualaikum Shami

sebuk untuk dunia
sebuk untuk Akhirat
Alhamdulillah

Wassalam

taj berkata...

Salam Shami...

biar kita sibuk dr tak sibuk...itupun nikmat juga
sibuk dunia dan juga utk akhirat...
muga kita semua dilimpahi rahmatnya dan kasih sayangnya...
amin ya Rab

SiNoMoSa berkata...

Salam Kak Shami..

Salam lembaran baru untuk hidup kita :)

mohd berkata...

asalamualaikum

shami2 berkata...

Salam ainhany..

Ya Alhamdulillah...hari tu dapat berbuka puasa...

Salam kak nadz..
Terliur ka kat kambing panggang..tu hihi nanti2 bagi no hp saya ajak mai rumah mak kat kedah masa raya..heheh insyallah boleh rasa..
Mudah-mudahan kita semua dirahmati Allah...

Salam Az..
Ala az kalau rindu mailah sekali lagi sebelum posa...ajaklah geng2 lain pulok..hihihih

Salam kak umi...

Mudah mudahan kita sama mengindahkan lagi kandungan kitab baru kita...huhuh perlu banyak memperbaiki segala kelemahan diri..

Ala kak umi mailah kedai..heheh cam az tu..psssst AZ cuber citer sikit ngan kak umi tu..heheh

Salam cik rozali..
Alhamdulillah itulah yg sama2 ktia perlu buat...hhuhuh nak dapat syurga bukan senangkan...

Salam taj..
ya betui tu...huhuhuuh sama2 kita cari ilmu dan kita buat pelan2 taj...dengan penuh keikhlasan dan istiqamah...untuk dapat syurgaNya...

Salam syim...
Ya lembaran baru..memerlukan pembaharuan dan peningkatan ilmu...kan jom sama2 kita usaha untuk mencapai kejayaan baik didunia maupun diakhirat...

Salam cik mohd..
Waalaikum salam...
Mudah-mudahan rejab dan kini syaaban..akan datang pula ramadhan..meningkatkan lagi iman dan takwa kita padaNya....Allahuakbar..alhamdulillah..masih diberi usia dan kudrat untuk beribadah dan memohon keampunan padaNya...

Pak Ngah Hilmi Katering : Lemang dari daun lerek

Salam sejahtera, lemang sangat sinonim dengan Syawal, tahun ini Pak Ngah Hilmi Katering menyajik...