Jumaat, 2 Julai 2010

NASI LEMAK DAUN PISANG

Nasi lemak daun pisang
Tu dia lagi nasi lemak daun pisang ada 15 bungkus semuanya



Salam jumaat semua....
Hari ni shami nak citer pasal nasi lemak daun pisang...
Nasi lemak ni ada dijual di kedai BBQ kambing Pak Ngah Hilmi...
Biasa tuannya akan hantar nasi lemak ni jam 6 petang....sebelum isyak biasanya dah habis
Almaklumlah hanya 15 bungkus sahaja.....
Satu orang makan kadang2 3 bungkus sekali heheheh
Tapi inilah permulaannya.....maksudnya we are testing the taste and demand...heheh cakap omputih lakk hari ni...
Sebenarnya ini kawan pak ngah yang buat dia hantar kat kedai hari2...
1 bungkus berharga RM 1.30 sahaja...ada ikan bilis dan telur rebus
rasanya ...kata oranglah cam nasik lemak orang kampung kat Taiping...hehhe shami tak pastilah...sebab yang shami tau rasanya sedap heheheh
Sebenarnya kawan pak ngah ada minat berniaga buat tambah pendapatan keluarga maklumlah anak ramai...9 orang ....anak2 dia pandai2 perempuan semuanya
shami juga dari keluarga yang ramai....adik2 perempuan..
Mudah-mudahan nasik lemak ni akan jadi feberet suatu hari nanti...
dan rezeki untuk keluarga ni juga bertambah
Ada usaha ada kejayaan...insyallah
Sama2 kita membantu pada yang berhajat...
Mudah-mudahan Allah lipat gandakan rezeki...sesama kita..


10 ulasan:

rezeki berkata...

salam shami

alhamdulillah

dapat juga menambah menu di kedai dan juga dpt membantu kekawan lain

ainhany berkata...

salam akak..

salam pagi jumaat yg barokah..
hmm teringat kesedapanya nasi lemak kampung .. nasi lemak pendang laa katakan...yg kat depan gerat cina tu..dah la murah..sedaplaaa

syukurlaa..mudah2kan rezeki luas dikongsikan...

Rozali berkata...

Assalamualaikum Shami

bagus tuu
banyak menu lagi baik
banyak pilihan

Insyaallah
moga maju jaya

Wassalam

CM berkata...

salam..


paberett cm yg amat2 ni,,cm tak suka nasi lemak biasa,,,hanya mkn nasi lemak daun pisang sahaja..jumpa mesti beli..nanti kiter pi kedai kak shami ,ada rezeki dpt makan ni..

manzlie berkata...

salam from makkah


alahmdulilah...'memberikan rezeki' kepada orang lain pasti akan mendapt jua ganjaran nyer disana'..syukur punya teman yang mulia cam kak shami dan abang hilmy...doa cl disni moga suksess hendaknyer bisness kalian..insyallah

pssttt...simpanakan cl 2 bungkus nooh...nanti nak mai nii


waslam

taj berkata...

Salam...

mula2 jual nasi lemak daun pisang...
peh nih...juallah laksa naaa...
cik mai nak makan laksa, nak makan kambin, nak makan pulut ikan masin...
ingat nak dtg ahad ni...takjanji naa...tgk kalau ada teman... insyaAllah sampai cik ke sana...

shami2 berkata...

Salam Pak itam..

Kawan yang baik lagi memerlukan pertolongan insyallah akan sya dan suami tolong...
Menu akan di tambah dari masa ke semasa...insyallah..

Salam ain
Betui tu akak kalu balik Pendang pagi pas suboh agak dah nampak jalan mesti pi beli tu...murah dan sedap...hehehh dapat yang warna kuning best tu...ingat nanti nak perkenal nasi lemak kuning kat kedai nanti...

Salam cik rozali...
Insyallah berkat doa kawan2..terima kasih kerana mendoakan saya dan suami...masa2 depan akan ada penambahan menu..insyallah..
Kambing is no 1 hehehheh

Salam CM..
Sama aar citarasa kita...Kalau nak mai tipon dulu..heheh karang nasi lemak kemana daun pisang kemana hihihi

Salam CL...
Terima kasih kerana mendoakan akak dan abang serta anak2...abang pun dah cakap kat ustaz "tut"... CL kawan dari Mekah nak mai kedai bawa menu kambing sana ...depar seronok dengar ....maii nohh..
2 bungkus cukup kaaaaaa tukang bawa beg tu mau 3 bungkus kut hihii

Salam taj...
Taj semua tu angin tu hehhehe hang sanggup kaa hahahah....

afeezz berkata...

salam kak shami : nasi lemak ni la sedap... nyam3. tu yang selalu ke makan smpi 2-3 bungkus

Ummi Humaira berkata...

salam Sham ...

kalau mai KD tu bawa ler nasi lemak tu tau , nanti akak nk rasa gak ,he he he

shami2 berkata...

Salam dekk afezz

Betui aaar kan sedap nasi lemak tu...ada mamat bangla tu dia makan hari2..nasi lemak nih...hehehh

Salam kak umi
Boleh kak umi bisa di atur...heheh bila nak mai...heheh

Pak Ngah Hilmi Katering : Lemang dari daun lerek

Salam sejahtera, lemang sangat sinonim dengan Syawal, tahun ini Pak Ngah Hilmi Katering menyajik...