Rabu, 30 Jun 2010

SABAR DIUJI LAGI



Inilah madah kata hari ini...
Hari...ni aku berpuasa lagi ,
alhamdulillah dah masuk hari ke 8 hari ni dalam bulan rejab
Cerita semalam tak habis lagi...
bawa pula ke hari ini
Rancangan telah di persetujui...
Tapi tetiba..bertukar pula hari ni...
Sungguh tiada kesabaran diri...habis semua dirombak
Buat memuaskan nafsu ...ini pula dari si lelaki..
Kami yang menguruskan ni....terpaksa adjust sekali lagi...
Sedangkan tak ader apa2 yg mudarat selagi persefahaman dibawa dalam
perbincangan ...namun terserahlah pada empunya diri..
di SMS pada semua....sampai klien projek ni
masing2 terkejut akan berita diberi...
Tapi kami sabar akur dan usahakan hingga menjadi...
Team pekerja berkorban ...asalkan kepuasan diperolehi..
Lelaki tadi berlalu pergi..dengan sombong sekali...
Macam esok dah tiada lagi...
Macam esok akan dihukum gantung sampai mati...
Hari ni mereka perlu kerja mungkin sampai malam sikit ni
Ditengah highway yg boleh membahayakan diri...
Aku dah bagi kata dua..agar berlalu pergi...
insyallah ada hikmahnya nanti
Jangan ditanya apa sebab terjadi...
Walau ada yang berkecil hati...dengan perangai dia ni...
kita buat benda yang baik....
Yang lain2 itu letaklah ketepi....
Semoga Allah beri petunjuk sekali lagi
pada dia ni....
Menyakitkan hati2 orang2 yang berbuat baik padanya
tanpa dia sedari....tanpa dipeduli..asal wang
penuh dikocek sendiri....
Allahuakbar...semoga aku sentiasa sabar dan sabar lagi...
dengan kerenah manusia yang belum kenal erti kesabaran ini..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Seperti yang arahkan team pekerja dah masuk site
tapi team lain masih belum siapkan kerja...
dan kami akan siapkan kerja juga hari ini insyallah
Laporan terkini...sudah sedia tau di HQ...
Termasuklah sisombong itu...
Senyap2 panggilan dibuat olehnya..
Dan dia berlalu dengan ....sikit pengajarannya..
Allahuakbar......
Keluhan team pekerja perlu didengar
Kata2 semangat untuk meneruskan kerja
terus diberi dengan bantuan dari wakil klien..
Mudah-mudahan kerja tersebut dapat juga disiapkan sebelum jam 8.00 mlm ni...
Ya Allah janganlah hampakan harapan anak2 buah aku..
Engkau Maha Mengetahui...Segalanya dalam gengamanMU ya Allah
Semoga segalanya dipermudahkanNya....amin

5 ulasan:

boxhousestudio berkata...

salam syami2

padan le ALLAH kata sabar itu sudah separuh dari Iman...

rindu kat syami2..maaf lama tak kemari...nanti ada peluang BHS jalan jalan ke sini lagi ya

salam hormat
BHS

Ayah Zain berkata...

salam syami2,

orang yang beriman itu akan sentiasa diuji keimanannya.

Rozali berkata...

Assalamualaikum Shami

sejarah menunjukan semua para ambia diuji dgn perbagai ujian

Wassalam

ina berkata...

Salam shami,

Ujian demi ujian diberi, tandanya Allah kasih kepada kita. Dlm Al quran ada menyebut, Allah akan uji hamba2nya yang beriman. Moga2 tahap kesabaran dapat ditingkatkan lagi. Pasti akhirnya kita akan mencapai bahagia.

shami2 berkata...

Salam kak tun...

Ya ka..hehhe kekadang selalu tersasul sebut nama kak tun...ada pasal rupanya..heheh
Terima kasih kerna mengunjungi saya...heheh

Salam AZ...
itulah pasalnya....sakit bila diuji...sebak tapi tak leh nak luahkan dengan mudah...

Salam cik rozali..
Ujian mendekatkan kita dengan Tuhan...
Agar kita senantiasa pada jalan kebenaran
Tapi kita dah kenal..orang lain belum tentukan
Dia kabur kita yg ditimpa tekanan perasaan..

Salam kak ina
Allah kasihkan kita
Kerana itu kita diuji
Bagi menentukan dimanakan kedudukan pegangan kita
Zalim, atau berbuat aniaya atau ada timbangrasa
Atau ada perbincanga bersama2...
Pada yang benar..kebahagian, ketenangan muncul jua
Pada yg salah kusut tak sudah2...kan..semoga kita semua sentiasa sabar...

Pak Ngah Hilmi Katering : Lemang dari daun lerek

Salam sejahtera, lemang sangat sinonim dengan Syawal, tahun ini Pak Ngah Hilmi Katering menyajik...