Selasa, 29 Jun 2010

SABAR

Sabar dalam kehidupan
Senang mengucapkan menunaikannya pahit tak terperi
Tapi demi Allah...akan sedia diatasi sebaiknya ...dipujuk2 diri & hati ini
Walau kadang perasaan amarah berperang dalam diri sendiri....
Kubawa2 kan diri merenung madah kata ini...

BBQ kambing tetap berjalan macam biasa,
malam ni kedai akan dibuka lagi
Ada panggilan diterima dari sepasang suami isteri..
Isterinya mengidam nak makan kambing ...ni
Ya malam ni Pak Ngah Mie buka kedai..
Jemputlah kemari...

Pagi ni dipejabat kecoh sikit..halnya..
Entahlah..semua sudah diatur bagai ni buat jalan kerja rabu ni
Tapi entah mana silap aku kena tempias jeritan ..si anu ni..
Silap kah aku...aikk aku sedia siasat sampai ke akar umbi..
Wah, wah semua gara2 amarah aper tah tak leh dikawal pagi2 ni
gaduh suami isteri ...oooooooppps itu hal sendiri...jgan campur aduk kat ofis ni aar
Aku bagilah kata dua..biar gegar rasa tuan empunya diri..
Minta tolong sabarkan diri ...buat sementara waktu ni..
Kita dah standby ni.....ermm ...apalagi..
kan malu sendiri....tulah ikut rasa panas hati...
Menjerit tak tentu haluan diri.....asal ada tempat nak lepas
dah tak pikir baik buruk nanti...
Semua masalah ada jalan selesai..harap bersabar
Allah akan bagi ilham untuk diselesaikan..insyallah..

dan2 tu aku baca surah Ali imran ayat 200
buat pengingat diri sendiri....mudah-mudahan aku diberi
juga kesabaran berterusan dalam apajua pekerjaan ni.....
Saja hari ni aku menulis...bagi meluahkan rasa hati..

11 ulasan:

manzlie berkata...

salam from Makkah...

orang yang paling dekat pada allah swt adalah orang yang penyabar...kerana sabar ituh adalah separuh dari "iman "


wslam

Ayah Zain berkata...

salam shami2,

luahkan segala resah di hati
agar tidak memakan diri
sudah makan tengah hari?

taj berkata...

Salam Shami...

sabar sabar sabar
berkata2 mmg mudah
nak buat mmg payah
selagi bolehhh..sabar ajelah
tapi...jangan sampai kau mencelah
heheh tarik nafas dalam2... lepasss...uhhh lega rasanya...
kalau dah tak tahan diri...meh sini Taj coolkan..heheh sabar ye sayang...:)

w'salam

KAMATO berkata...

menahan sabar itu satu perjuangan

fzi berkata...

Salam Shami...
Bawak bersabar ya... memang hidup kita ni, kadang kita diuji Allah melalui kerenah orang lain yang didatangkan pada kita..
Jika tak keberatan jemput baca apa pesan ustaz dekat kelas kami hari tu perihal masalah ini di...

http://pkasih.blogspot.com/2009/03/di-uji-dengan-karenah-orang-lain.html

shami2 berkata...

Salam CL..

Begitulah kita...kalau faham..pada yg tak faham dia belasah ikut dan kita jadik pening..hihii

Salam Az...
Cincin mas cincin suasa
Hari ni saya puasa la..hehehh

Salam taj...
Cheq sabar ni....hang esok taulah rasa cam mana..
bila dan berdua...hehehe kadang2 kita kena celah juga sikit tegur bagi depar ingat..hihihi

Salam cik komato...
Perjuangan ini tak pernah selesai selagi hayat kita ada kan....

Salam kak fzi...
Ya akan saya kunjungi nanti blog akak n3 berkenaan....yg pening tu ahli jemaah ...tapi kecetekan ilmu...jalan mereka selalu pincang..sian pun ada...tapi nak buat macam mana.tgok2 saja...sesekali kita kena tegur jugak...

ina berkata...

Salam shami,

Apa cerita, apa kisah
Sehingga shami bermadah-madah
Sabar itu bukanlah mudah
Namun ganjarannya tersangatlah indah

Sabar shami ya.

shami2 berkata...

Salam kak ina

Alah citer orang punya hal kita jadi mangsanya
tak pasal2 kita kena jerit2...kerja semua di atur ok dah..menunggu dia balik sign cheque jer..aduaiii manusia bagai...kita pun dah dewasa..dijerit macam...budak2 kan tak elok kalau itu akhlak diri dia...selalu2 sgat macam tu dengan suami depan2 kita kan tak elok namanya...walau kaya macam mana kita suami tetap no 1 perlu di jaga semuanya..Ya Allah..berilah petunjuk dan hidayah pada dia tu....Allahuakbar ..
Sabar tapi kadang2 kena berkias supaya dia sedar...jugak...

Azima berkata...

Salam Kak Shami,

Bukan senang nak bina kesabarankan kak...senang cakap tp bila dah terkena btg hidung sendiri baru tau langit tu tinggi rendah...

Apa2pun saya doakan agar akak sabar menempuhi setiap masalah yg timbul..dan semoga akak dlm golongan org2 yg sabar..

rezeki berkata...

salam shami

sabar je lah

tapi tahap kesabaran kita sebagai manusia yg lemah ada hadnya juga bila dipijak

alhamdulillah, saya jenis yg penyabar
tapi sesekali bila sampai hadnya
meletup juga hehehe

shami2 berkata...

Salam Azima..

Membina kesabaran bukan mudah....kan
Berbuat salah diluar kewarasan
Bertemu buku dengan ruas...
Itulah ketentuan Tuhan...
Ilham Allah bagi buat kita utk tegur mana
yg salah tu..adalah keberanian menegak kan kebenaran... semoga Allah terus berikan kesabaran pada kita semua..secara berterusan.

Salam pak itam..
Betui tu...pak itam..sabar...kita ada hadnya
Kalau tak betui cara tu...kita yg penyabar
Pun akan meletup heheh bukan marah tapi
biar dia faham..terima qada qadar Allah..dengan redha...kan

Pak Ngah Hilmi Grill Lamb & Catering Ramadan 1438 Hijrah

Kerabu taugeh & perut Gulai ikan masin versi utara Acar jeruk goreng Sayur campur Da...