Rabu, 5 Mei 2010

Keluargaku




Inilah gambar keluargaku yang terbaru, diambil semasa hari raya aidilfitri yang lalu dirumah mak ......
Untuk pengetahuan kak S dan Pak megat adalah blogger yang tinggal berdekatan dengan rumah mak....betul dak kak S dan Pak megat...ayah ada tanya nama penuh pak megat siapa hehehe nanti jawab aar mungkin ayah mengenali keluarga pak megat kat kg lubuk tu..heheh
Setelah 14 tahun, anak2 dah besar ...alhamdulillah
Rumah ayah dan mak pun dah makin besar sebab anak cucu ramai ..heheh
Dirumah nilah segala memori hidup aku tercatat semuanya...baik yang manis maupun yang masam...pahit tu insyallah tak der....
Anak2 ayah dulu ada seramai 7 orang..3 dah berkeluarga 1 ibu tunggal dan 1 bujang dan 2 masih belajar....sekarang segala beban ayah sudah ringan..cuma beban menolong sedara mara dan juga bisnes dia sendiri...sebab tu ayah ada masa nak bela burung2 terkukur tu..hehehe tapi mak juga memainkan peranan jadi tukang jaga burung2 kut2 ayah lupa ...hehhe
Dirumah inilah juga sekarang ini along balik bercuti hujung minggu jumaat sabtu...
sementara mama dan baba ada di Rawang...sibuk berkerja...dan adik2 yang lain bersekolah..
cuma telefon penghubung..kami semua buat sementara ..
Insyallah cuti sekolah nanti..kita akan pergi bercuti bersama2...
Di kg wan ngan mak (panggilan tuk perempuan dari anak2 ) ada..dialah ganti mama buat
sementara....mudah-mudahan along gembira walaupun berjauhan dengan keluarga ....

4 ulasan:

Rozali berkata...

Assalamualaikum Shami

kacak2 dan comel2 semua
moga keluaraga yang soleh dan solehah

Wassalam

shami2 berkata...

salam cik rozali

Insyallah mudah-mudahan..keluarga kita semua dalam peliharaan, Allah S.W.T

Hajah Zainab bt Abdullah berkata...

salam shami,

seronok tengok famili shami. nampak ceria. anak2 pun comel2 belaka. ayahnya hensem. maknya manis...

shami2 berkata...

Salam kak nab

Aduhai kak nab ku sayang...ceria sebab ayahnya punya aturcara..hahahha inilah gambaq dapat diambik itupun ihsan adik2 huhu harap diri sendiri malam sikit sebab kalut ngan anak2 tak terpegang camera tuh..abng lagilah..dia segan dok shot sana sini....dah tua katanya...
Adui aar kak nab lepas ni saya kena blanja kak nab makan kambing panggang lahh..turun mai rawang tau..heheh

Pak Ngah Hilmi Katering : Lemang dari daun lerek

Salam sejahtera, lemang sangat sinonim dengan Syawal, tahun ini Pak Ngah Hilmi Katering menyajik...