Selasa, 4 Mei 2010

SEHARI DALAM HIDUPKU

Ini namanya bunga melur


Bunga melur harum baunya..

Kebiasaan ditanam dihalaman rumah...bunga2 ni akan berkembang
Menjelang senja...betul ker nih tapi rasa betulkan...
baunya harum..sampai ke malam..

Dikampung rumah mak pokok bunga yang harum seperti melur, kenanga, cempaka dll yang berbau wangi akan ditanam dihalaman rumah.. bagai menyambut tetamu yang datang.

Di Rawang ni pun ada juga aku tanam dalam pasu..
kalau kembang 2, 3 kuntum jer hehehe naper tuhhh..kurang baja kut hehehe
tapi baunya wangi sehhhh takut pulak karang disangka benda lain ... duk bertandang hehehe
tapi banyak pasu bunga kat rumah dah kosong sebab pokok2 bunga aku yang tak terjaga telah dipindahkan ke kawasan surau....oleh suamiku....

Kalau hari bekerja...
aku keluar rumah lebih kurang jam 7.30 pagi..
suami akan hantar anak ketaska kemudian hantar aku pula,
manja betul pi kerja sejak 14 tahun lalu suami yang anto kan..
dalam perjalanan pergi kerja kami akan beborak bagai...hinggalah sampai depan pejabat hehhe...

sampai ofis elok2 jam 8.25 pagi masuk ofis...kalau trafik tak ok ada kemalangan ker mau terbabas juga ....namun tak lebih jam 9.00 pagi
uruskan semua hal jam 5.30 aku selesaikan kerja dan tunggu suami..jemput...hehhe
itu pasallah aku tak ligat memandu..sendiri
kalau tak der masalah dipejabat hati tenang jer...
kalau ada masalah kat pejabat sayu jer rasa hati huhuhu tulah kekadang keluar madah bagai...huhuhu..

Sampai rumah elok2 jam 7.00 petang al maklumlah jalan lama ke rawang tu selalu jem semenjak munculnya si Tesco tuh....

Sampai rumah letak barang semua siapkan makanan dan makan, dah 7.45,malam mandi solat maghrib mengajar ngaji anak2 jejiran ada seramai 6 orang termasuk anak2 ku yang 3 orang tuh..sellaunya kami bahagikan tugas mengajar
suami pulak kalau tak der urusan selesai mengajar lansung jemaah isyak di surau
dah jam 9.00 malam selesai semua terus solat isyak...

tetiba mata dah mengantuk lelap jap kat bawah sementara tunggu suami balik..atau angah balik dari tuisyen...lebih kurang jam 10.30 malam
masa diaorang balik sempat sidai baju yang dibasuh malam2 tu
selesai jam 12.00 malam semua belayar ke pulau mimpi masing2
dan jam 4.00pagi ke 5.00pagi hari baru akan bermula ....dah rutin biasa masa untuk aku bermunajat kepada Allah pun tiba ..mohon ampun dan rahmat dan redhaNya untuk hari yang baru.....

itulah kisah sehari dalam hidupku.......



6 ulasan:

Rozali berkata...

Assalamualaikum Shami

boleh tumpang hantar anak2 mengaji
he he

shami2 berkata...

Salam cik rozali...

Boleh aper salahnya...tak der bayaran free of charge heheh tapi kalau bawak pengat pisang saya ambik hahahahh

manzlie berkata...

salam from makkah..


tapi cl asyik terbau kambing panggang abg mie tuh....camner..? sapa nak jawap..?heheheheh

w
aslam

shami2 berkata...

Salam Cl...

Yer ker...patutlah baru malam tadi abng mie masak utk majlis tahlil jiran sebelah...huhuh camner nih sapa nak antarkan... cemas larr kalau kirim tahan ker kuah yang cair tuh...hehehe

rezeki berkata...

salam shami

padat sungguh rutin seharian , mesti kepenatan selepas pulangkan, nak buat mcmmana

alhamdulillah, zaman padat seharian pak itam telah berakhir dan berlalu pergi

shami2 berkata...

Salam CR...

Itulah rutin seharian saya sekeluarga...penat nampak dimata...mudah-mudahan segala pengorbanan masa yang ada diterima Allah Taala kerana dia yang lebih mengetahui...

Pak Ngah Hilmi Grill Lamb & Catering Ramadan 1438 Hijrah

Kerabu taugeh & perut Gulai ikan masin versi utara Acar jeruk goreng Sayur campur Da...