Selasa, 22 Disember 2009

Satu lagi rumah impian daku, memang aku suka tengok gambar rumah sbb dolu2 ada cita2 nak jadik akitek...heheh cita2 dalam borang kokurikulum..

Canopy pandangan dari jauh...meriah sangat masa tu...ader sesiapa yang nak minta dianjurkan kenduri kahwin..silakan...hehhe

Gambar canopy milikku semasa suatu majlis kenduri kahwin yang dianjurkan disurau tu ada banner sekali...untuk mempelai..

Majlis jamuan raya menerima kunjungan dari kak umi sekeluarga, gambar ihsan kak umi




Gambar2 acara korban disurau pada hari raya aidil adha yang lalu dimana suami bertugas sebagai penyembelih bagi 6 ekor lembu korban yang ada..alhamdulillah


Semuanya adalah kenangan
Sebuah perjalanan hidup
Sebagai tatapan pada masa depan
Yang mana memerlukan pengorbanan
Demi sebuah kehidupan kekal
Impian setiap insan syurga firdaus
jadi pilihan....
Marilah kita menuju jalan kebenaran
Walau apa juga cabaran yang datang




12 ulasan:

ummi humaira berkata...

salam Sham...
kadang2 impian pun boleh jadi kenyataan , cuma perlu diselitkan dgn sedikit pengorbanan...

Asnija berkata...

Salam Shami,
InsyaAllah, rumah yang berkat akan selalu dikunjungi sanak saudara dan sahabat handai...adakalanya rumah yang Allah kurniakan, membawa 1001 makna mendalam...betapa kita akhirnya sedar...betapa sayangnya Allah pada kita...sebaik-baik kita merancang, terlalu lebih sempurna lagi perancangan Allah pada kita...Dia akan berikan the perfect house untuk kita...

shami2 berkata...

Salam kak Umi...

Betul tu impian bole jadi kenyataan..usaha, buat dan tawakal...pengorbanan semestinya perlu..
harga pengorbanan membuahkan kedamaian dan kebahgian serta manisnya hidup ini...insyallah...
berpeganglah dengan janji Allah...kebenaran mengatasi segalanya...
amal maaruf nahi mungkar...
kesabaran menghadapi segala ujian,...tanda tebalnya iman...
dekatkan diri kita dengan Tuhan...tanda kasih kita padaNya...
bagaimana kalau Dia mengasihi kita..tak terucap..bahagianya...hanya kita yg bole merasa.....sedangkan nilai nikmat udara yang kita sedut setiap saat ini...cukup besar rahmatNya..
bagaimana yang lain...Allahuakbar...

Salam kak Nija...
Wama karu wama karollah wamalah hu quirun makirin...( kak Umi tolong betulkan kalau salah yer)itulah kak...Diantara perancanga Allah dan perancangan manusia, perancangan Allah lebih baik...marilah sama2 kita hayatilah hikmahNya...kak..huhuhh sedey...nostalgia semalam melintas balik kat kepala cheq..huhuhu
Seronok baca tentang kerja akak sekarang citer lagik kak eihh..saya pun nak merasa impian kerja camtu....hehehhe..seronok suasana kerja yang santai...PA yang baik tahu apa yang kita nak tak perlu cakap dia dah faham...kan..ohhhh
syukuri apa yang kita ada kan..heheh kongsi pengalaman...moga dapat dijadikan panduan..bole.kan...

Ayah Zain berkata...

Salam shami2,

rumahku duniaku. tetapi az tinggal di kuaters kerjaaan. hehhehe. syukur alhamdulillah

mama ju, berkata...

Salam shami.Pertama kali comment,tp sebelum ni ada masuk...jumpa nanti...

afeezz berkata...

salam kekanda shami : awatnya rumah impian akak design oversea punya? tak minat rumah2 design tempatan ker?... sy pon angan2 nak memiliki rumah, tp susah sekarang ni nak cari rumah atas tanah yang dekat2 ngan rumah mak sy ni. kebanyakkan nya rumah atas angin...

shami2 berkata...

Salam, AZ

Rumah kuaters pun baik juga...memula kuaters..lelama kan ada rumah sendiri...atau dah ader rumah...beli tapi sewakan..hehhe..aper pun yang kita ada saat ini alhamdulillah...kan

Salam mamaju
Wah silent reader..yer..terima kasih keranan meninggalkan jejak...insyallah kita jumpa nanti..kalau dah masuk..tinggalkanlah jejak bertapak...heheh

Salam Afezz
Biasaklah dekk design oversea kan cantik..rumah kayu...aar rumah kampung orang kita pun dibuat daripada kayu kan...hehhe akak ingat combined oversea n tempatan...lagik best kan...wah tak sabar nak dapat hasil rumah camtu..ala2 pan asian hikss..

Dekk ko aper susah...rumah dekat rumah mak atas tanah pulak memang ler susah...cubo ko keluar sikit..dari selayang tu..aar carik kat area rawang aar ader asalkan dalam area selangor ok kan...budget berapa..??? teres kor lot banglo ko macam maner ..kut2 akak bole advise ko,..

ko jangan carik rumah atas angin..nanti kembong perut masuk angin..isteri kembong tak per...jgan ko yg kembung ..lak..ngeh..ngeh..ngeh

cikgu mas berkata...

salam..

berani sungguh suami kak sham sembelih lembu tu...semangat kn kuat tu..i hope all ur dream come true,insyallah..

shami2 berkata...

Salam CM..

Terima kasih dalam kesibukan sempat singgah rumah saya...hehhe
Berani..insyallah..alhamdulillah...memula buat...boleh nak pengsan...tapi..dah hampir 4 tahun dah bertugas...
Suka untuk berkongsi...suami dan saya sempat belajar dengan arwah sepupunya teknik2 menyembelih...supaya daging lembut, tidak berlemak..dan manis..Kalau Kita yang menyertai bahagian korban pada lembu tersebut dengan lafaz niat sendiri, diwakilkan pada penyembelih..melihat sendiri titisan darah lembu korban tersebut..akan dapat menikmati..indahnya nilai pengorbanan khususnya dalam kehidupan kita didunia ini...insyallah..

Imran Paris berkata...

Shami....jelas Shami suka tgk design rumah...kita 1 hobi rupanya, saya pun suka tgk design2 rumah...pas tu berangan nak buat rumah design itulah inilah tp akhirnya, duduk je rumah yg dibeli tanpa 1 pun renovation. SEBAB - fulusnya ngak ada Bu Shami....huhuhu

1 lagi, tak sangka Shami pun nak jd arkitek...cita2 saya dulu gak tu :D

Shami, saya setuju pdgn kawan2 semua, 1 titik di peta bumi yg menjadi tapak serta bumbung tmpt kita sekeluarga berteduh adalah ketetapan Allah, percayalah tentu ada hikmah dan barakahnya. Sy ingat peristiwa pd Okt 2006 bila saya masuk ke rumah sewa di Paris...segala yg disediakan oleh tuan rumah jauh melebihi ekspektasi saya. Saya bersyukur teramat bersyukur....terdetik di jendela hati Allah lebih mengetahui apa di dasar hati kita, Dia yg maha memberi dan maha mengasihani. Nanti kalau saya balik KL, kita jumpa saya cite apa yg sebenarnya terdetik di hati saya ketika tu.

Korban...seronokkan, saya rindu suasana gitu

KAMATO berkata...

Salam, semua orang akan inginkan rumah idamannya, moga tahun mendatang akan kesihatan, kebahagiaan dan kejayaan

shami2 berkata...

Salam..cik Imran..

Alhamdulillah...insyallah ada peluang kita jumpa....

Saya pun tak banyak fulus jugak..heheh lainlah pak itam ngan kak Ngah..depa ada ladang gotah, ternak ayam hutan bagai...ngeh,..ngeh..ngeh

Sungguh bagai dikata..ketentuan Allah adalah yang terbaik...bila tunduk sujud padaNya...kala malam sunyi...dinihari..semuanya jelas dalam hati sanubari...cik Imran saya tak pandai nak berkata2 menulis cerita..detail macam cik imran tapi saya hanya bersuara dalam hati...hanya Allah yang tahu....namun pengalaman dan kelemahan, ketulusan kejujuran kerdilnya seorang insan jelas pada penulis seperti cik imran, pak itam..CM, CL AZ, dll di PDKM terus terang saya suka berkongsi maklumat dgan anda semua...

Salam cik Komato
Terima kasih kerna mengunjungi blog saya..kawan lama nih...hehehe kalau ingatlah...tapi saya masih ingat cik komato...khususnya dalam dunia blog...semoga kita semua beroleh apa yang diimpikan baik didunia maupun diakhirat...inysallah...hanya kepada Allah kita meminta dan berserah...

Pak Ngah Hilmi Katering : Lemang dari daun lerek

Salam sejahtera, lemang sangat sinonim dengan Syawal, tahun ini Pak Ngah Hilmi Katering menyajik...