Khamis, 7 Oktober 2010

Inilah...kehidupan kami...

Inilah menu kami malam tadi...Pak ngah bawa balik masa catering kawan dia bagi masa buat BBQ kat ofis lama dia...nasi arab katanya...ala chicken mandey kut....agaknyalah...ada roti jala dan kari ayam..dan air asam tuh shami2 yang buat baut penambah selera
untuk di cicah dengan ayam panggang tu.......
alhamdulillah rezeki nak makan chicken mandey kesampaianlah jugak..heheheh
Pak itam jom makan......
Uishhhh banyaknya kain...aiseh sapa lakk tu duk tayang body....
abang samad kaaa.. jgannnn nanti ada yang merajuk.....
inilah kain2 baju yg shami basuh sebab basah bila bomba siram air kat dalam bilik masa kebakaran rumah jiran tempohari, ada sebahagian baju2 dan kain basah
...ini bukan melipat...cuma membahagikan pakaian masing2 ikut bakul.......senang sikit nak cari....kalau nak tunggu melipat.....huhuuhuh lama narr nak sudah....inilah nasib wanita bekerja....ada masa boleh lipat...cantik2 macam kat kedai...tak ada masa taruk jer dalam bakul ....hehehehh kalau tak buat macam nih....bole nangis bila carik baju tak jumpa....hehehe
Inilah kehidupan....kami sekeluarga...tiada pembantu...rumah ..
sebulan sekali ada pembantu sambilan datang kemas rumah...lepas tu maintain ler...sampai cukup bulan...upahnya RM60.00 bagi 6 jam termasuk vacum dia bawak sekali....namanya soleha...alhamdulillah dalam susah2 berdoa ...mengangis kepenatan mengemas rumah muncul si soleha ni kat depan pagar menawarkan khidmat mencuci rumah pada shami2....
syukur atas bantuan Allah...
dan kepada Pak Ngah...alhamdulillah ada 2 orang pembantunya kini
mudah-mudahan kerjanya lancar..dan segala masalah dapat diselesaikan...dengan cepat...
namun semuanya dalam genggamanNya...
mohon
Ya Allah....bantulahlah kami
Pimpinlah kami....dengan bimbingan dan pimpinanMU...setiap masa
Perkenankanlah segala hajat2 baik kami yang telah kami ucapkan maupun
sedang kami fikirkan......
Permudahkanlah segalanya..
untuk kami sekeluarga
saudara mara juga jiran tetangga
maupun muslimin dan muslimat samaada yang hidup
maupun yang telah tiada....
Amin ....

5 ulasan:

mohdandmeriam berkata...

salam shammi..memang begitulah kalau kita kerja kan..makcik dulu pun kerja dan tak ada pembantu rumah..semua dibuat sendiri..pakaian anak2 diasingkan agar senang mereka mencari...

Rozali berkata...

Assalamualaikum Shami

Amin amin amin
moga Allah perkenankan doa2 tu

Wasslam

rezeki berkata...

salam shami

tahniah , perniagaan dah bertapak maju setapak lagi

takziah kerana dugaan dari Allah tempohari, harap shami terutama jirannya byk bersabar

moga sentiasa dlm perlindungan Allah

insyallah

ainhany berkata...

salam kak shahmi,,

alhamdulillah..
teringat nasi daging kedah ..cicah dgn air asam..sedap jugak kan:)

buatla pelan2 kak, keja mngemas tu..setakat yg basah boleh dikeringkan...sat2nie..semuanya beres..InsyaALLAH

shami2 berkata...

Salam Mohddanmeriam..

Ya kak macam tulah...bila berkeluarga anak2 ada 3, 4 orang pulak jarak umur dekat2 tengah membesar..dan bersekolah...
Bole jadi panduan pada yg belum kawinkan tgoklah kakak dan abang2 ni bersusah payah mengharungi kehidupan....kena sabar...kalau duit banyak ok..bayar semua beres...kalau kurang berduit...pandai2lah uruskan supaya selesai semua...
itulah kehidupan kita kak....yang perlu kita lalui..yg menuntut kita sabar ..menangani semuanya...insyallah...

Salam cik rozali..
terima kasih atas sokongan dan aminkan doa saya heheh moga kita semua dalam peliharaannya..

Salam pak itam..
terima kasih atas sokongan..inilah rencah kehidupan selagi hayat dikandung badan,...moga kita semua dalam peliharaan Allah sentiasa.

kehidupan sementara sebelum di jemput Tuhan....mudah-mudahan semuanya dipermudahkaNya..
Yang hidup perlu terus istiqamah urusan hidupnya menuju akhirat nanti..yg dah pergi...cukup itu saja..kesempatan yang Allah beri..moga kasih sahabat didunia berdoa selalu buatnya nanti...

Salam ain..
Ya ka...kat kedah ada satu family depa memang buat katering nasi daging resepi turun temurun keluarga..
Ya macam tu lah...akak ni kerja ofis banyak guna fikiran bila balik rumah kerja pakai tenaga lagik tulah kadang2 menangis..letih fikiran dan jugak tubuh badan...namun demi sebuah syurga yg ingin di capai..kena redha.kan..mohon Allah beri kekuatan iman dan sabar selalu..

Pak Ngah Hilmi Grill Lamb & Catering Ramadan 1438 Hijrah

Kerabu taugeh & perut Gulai ikan masin versi utara Acar jeruk goreng Sayur campur Da...