Isnin, 21 Jun 2010

Kampungku

Ini rumah pak ngah hilmi bahagian depan..kat pekan Pendang
rumah tampak... penuh usia rumah ni lebih kurang 30 tahun kut ...heheh



Ini rumah mak ngah ...@ shami dalam kampung....hampir 60 tahun lebih usia rumah ni...
dah 4 generasi meniti usia di rumah ini...

Dirumah2 inilah pak ngah dan mak ngah ~ shami dibesarkan.....
masing2 menyimpan nostalgia hidup masing2.....
kalau rindu kampung boleh tenung2 gambar...ni buat ilang rindu
gambar2 acar bbq malam tak der di rakam sebab sibuk sesangat...
ramai yg nak makan hahahhah...shami pun leka...
N3 lepas nampak cam sayu ...tak sihat..
tapi bila dah sampai kampung..semua jadi sihat balik..
sesihat pokok2 yg hijau sekeliling rumah ...kat kg ...



13 ulasan:

taj berkata...

Salam,

rumah pusaka kena jaga tuh... 60 tahun...subhanallah

SiNoMoSa berkata...

Salam Kak,

Ehh macam dah tgk gambar2 nie suma tp dimana yaa..ekeke

Ayah Zain berkata...

salam shami2

best kan bila balik kg, then tidur kat rumah lama gitu. Maka terkenanglah nostalgia lama

Rozali berkata...

Assalamualaikum Shami

indah dan nyamannya di kampung

Wassalam

ainhany berkata...

salam kak shahmi

alhamdulillah....
indahnya kampung
nostalgia yg berbaki

manzlie berkata...

salam from Makkah


cantiknyer rumah camtuh...cl suke tau rumah kg nih...


wsalm

shami2 berkata...

Salam taj...

Tulah sedar tak sedar..saya pun dah hampir2 nak masuk 40 tahun...lagi 2, 3 tahun hehhe

Salam syima...
Aikk..mana lagi kedai kambin larr ...hihii

Salam Az...
Tu lah nostalgia..lama susah nak padam..terasa2 masa kanak2 yg indah...huhuhu...di halaman tulah tempat bermain..memanjat..berbuai dulu kat pokok ciku tu ada buai...atuk yg buat..pagi petang mesti berbuai sambil nyanyi2...hahahh...pokok rambutan keliling rumah tulah tempat saya mandi manda...adui..boleh sebak larr..bila kenang semua tu...tu pasal bila balik pagi2 saya akan keluar rumah dan ronda keliling rumah..masuk kekebun...menapak ketapak2 nostalgia...kat anjung rumah tulah tempat saya belajar sambil golek2...Allahuakbar...

Salam cik rozali...
kenangan lama di kg cukup istimewa...nyaman tu semestinya..didepan rumah tulah penuh berkabus dolu2 pabila menjelang bulan disember...angin timor kata orang kedah...

Salam ain..
Nostalgia berbaki kala usia meniti mungkin itulah kenangan indah dibawa sampai ke mati...

Salam CL..
Hujan emas dinegeri orang hujan batu dinegeri sendiri....kan...suka ka gambar rumah2..heheh
kat situlah along balik bercuti hujung minggu..mungkin suatu hari bole datang ziarah ke sana..dah dekat rumah kak as ngan bang megat..tu

rezeki berkata...

salam shami

kampung ku hehehe

pak itam dah tak punya kg psl semua kg pak itam dah jadi town hehe

nursalamah berkata...

salam shami. dah lama saya ke blog shami tapi tak catat kerana kena log in. tapi hari ini terpanggil kerana tersangat cantik rumah kampung shami. lagi penuh usia lagi menawan. muga satu hari saya dapat singgah ke kampung shami dan gerai shami dan berkenalan dgn shami :) saya org kota yg tak dpt merasa kampong..

nursalamah berkata...

Pendang dimana?

nursalamah berkata...

oh baru google..di kedah? oh jauhnya..

shami2 berkata...

Salam pak itam..

Tak punya...tak pa tapi lenkali boleh belikan..ehheh
Tanah pusaka turun temurun...ada value yg tak ternilai harganya..ada amanah yg dibawa bersama seisi waris2 keluarga...itulah yg kini saya telah fahami...ayah adalah sumber inspirasi saya..juga arwah atuk...mereka punya disiplin diri dan jati diri yg cukup istimewa....

Salam nursalamah..
Salam ukhwah..ya..suka ka rumah kg....heheh
Jom jemput kekedai saya,..boleh kita berkenalan..
Dah pernah pergi kedah ke.....heheh

boxhousestudio berkata...

salam shami2

BHS suka seni bina rumah lama

Pak Ngah Hilmi Grill Lamb & Catering Ramadan 1438 Hijrah

Kerabu taugeh & perut Gulai ikan masin versi utara Acar jeruk goreng Sayur campur Da...