Rabu, 27 Januari 2010

Haruman bunga putih wangi dalam mimpi


Malam sepi ku bermunajat lagi
Mohon kasih dari Mu ya Ilahi
Letih ku terbawa sampai bermimpi
Menghidu bau wangi
Dalam gelap tetiba aku mengutip bunga
Kecil putih macam gambar ini
Masih terbayang-bayang lagi
Suasana telapak tangan ku penuh dengan bunga ini
Haruman itu tiada sama dengan minyak wangi yang dah diberi...
baunya segar...tiada tolok bandingan,
Seperti bunga kembang dinihari....segar awal pagi...
Ada sesiapa sudi tafsir mimpi ku ini...jom kita layan dan kongsi pendapat
moga meriah maya dan blog ku ini...









13 ulasan:

hajah zainab bt abdullah berkata...

salam shami2,

kak nab tak pandai nak tafsir mimpi. tapi mengikut firasat kak nab...insya Allah sesuatu yang baik akan diperolehi..berdoalah kepadaNya.

S berkata...

salam shami,

mmp hanya mainan tdoq,
adakala mmp jadi nyata.
kekadang berlalu begitu saja.

smoga baik2 belaka. insyaAllah, amin.

ainhany berkata...

salam kak shami

nanti ceq tenguk apakata tajul muluk ...hehe

hmm ceq balik kg minggu nie..ada nak pesan aper2 wat putera sulung mu yg menuntut ilmu di utara nuuuu?

shami2 berkata...

Salam Kak S...

Ya betui kak mimpi mainan tiduq..
Tapi kalau kita tertidur dlm keadaan suci bersih...Tuhan saja yang tau...apa makna..

Salam ainhany

Terima kasih dekk..minggu ni akak balik juga...heheh

ummi humaira berkata...

salam Sham...

bab mimpi ni akak tak pandai langsung . tp kalu diri sendiri , terasa mimpi buruk tu cepat2 doa minta Allah hindari dr benda2 yg tak baik , jika yg baik Alhamdulillah .
mimpi Sham tu nk dpt puteri kot , he he he gurau jer

Zie berkata...

Salam Shami2,

Saya tak pandai mentafsir mimpi, cuma terfikir barangkali kat dunia kita tak jumpa, itulah nikmat syurga yang kita mimpikan. Begitu juga kalau mimpi makan anggur manis ke, tak sama yang baru petik kat california, tak sama sedapnya dimana-mana pun, barangkali hanya di syurga sahaja. Jadi, sama2lah kita tambahkan amalan buat bekalan disana.

shami2 berkata...

salam kak Umi

Baru balik dari kedah nih..sabtu pergi hantar along kat sekolah bukut besaq tu...lalu kat area rumah kak Umi..tapi tak tau mana satu..kami pi sampai pengkalan..heheh saja cuci mata tengok laut...
Adoiaii kak camner nak dapat puteri lak...tu gate tutup maaa...pencen muda ..hehehe

Salam Zie...

Tersentuh dengan tafsiran mu itu...moga kita semua beroleh syurga firdaus...

ummi humaira berkata...

salam Sham ...

alahai napa tak habaq nk pi sana . rumah akak seberang sungai tu aje , kena lalu ikut titi besaq n panjang tu . titi tu baru jer di baiki selepas runtuh kena thunami tempohari .

Ayah Zain berkata...

Salam shami2,

rasanya az baru berjumpa blog shami2. rasanya ini pertama kali tinggalkan jejak. Terima kasih kerana sentiasa melawat dan tinggalkan jejak kat umah az

ustaz eds berkata...

salam, bukan nak komen, cuma nak tanya...ni isterinya Helmi mat Isa ka...kalau salah harap maap ye...

shami2 berkata...

Salam Kak Umi...

Tak pa lenkali saya bagitau..heheh nak pi juga satu ahri nanti.

Salam Az...
Terima kasih kunjung blog saya...jgan serik kunjung lagi..hehhe

Salam ustaz eds..
Terima kasih kunjungi blog saya. Ya saya isteri hilmi. Petang semalam kak umi ada SMS, Malam tadi kami ada masuk blog ustaz...betui tu..suami saya kenai ustaz...satu class dulu ya...alhamdulillah bertemu di alam maya....kalau ada kelapangan jemput datang kerumah....hp hilmi ( 012- 9332709)

KAMATO berkata...

itu bunga melor kan, tak payah difikir sangat pasat petanda mimpi tu.... insyaallah baik2 adanya

amerhalim berkata...

Saya pun mimpi agak sama gak la. .Tapi ni dlam mimpi sya petik dua kuntum bunga senduduk putih,itu yg menjadi tanda tanya pada sya hgga kini

Pak Ngah Hilmi Katering : Lemang dari daun lerek

Salam sejahtera, lemang sangat sinonim dengan Syawal, tahun ini Pak Ngah Hilmi Katering menyajik...