Isnin, 4 Julai 2011

Spagheti

                                                                       Menu anak2

Anak2 memang suka makan spagheti.....
Resepi ini telah shami belajar daripada kawan2...3 tahun lalu...
Kini menu ini menjadi kegemaran anak2 pula...
Jadi masa yang ada cuti hujung minggu....
kami sekeluarga menjamu selera menu ini....
sebagai menu makan malam...


Rasulullah SAW bersabda:

" Perumpamaan orang mukmin yang membawa Al Quran ialah seperti buah utrujan (mirip buah semangka), bauya harum dan rasanya manis"
(H.R. Muslim)

Wasallam

8 ulasan:

rezeki berkata...

salam shami

sedap tu , pasti ada meat ball

jap lagi bapak dengan mak itam buka puasa kepala mayong masak asam pedas daun kesom hehehe

ni sempat berblog sementara tunggu azansebentar lagi

Rozali berkata...

Assalamualaikum Shami

boleh jual kat kedai tu...

Wassalam

afeezz berkata...

assalamualaikum kak shami : wah.. spegeti akak ade limau ek.. tak pernah tgk pon spegeti ade limau, signature dish ni.. hehehe... tapi kan, saya kurang geram spegeti..

shami2 berkata...

Salam pak rezeki..

Selamat berbuka puasa, berbuka puasa dengan asam pedas sedap dan menyelerakan tahniah mak itam...

shami2 berkata...

Salam cik rozali....

Insyallah sedang dalam proses, akan dipromosikan....heheh terima kasih atas sokongan ...

shami2 berkata...

Salam dekk afezz...

memori mencari rumput dalam ingatan..heheh

cubalah makan spagheti..memula tak ok lama2 oklah...cuba order ngan pak ngah hilmi...hihii

Sebelum makan elok jamah sikit buah..itu yg ada buah kat dalam pinggan tuh...trademark Pak Ngah hilmi...heheh

Noor berkata...

As Salam dinda,

taraaaa, lama sungguh tak tinggaikan jejak kat umah dinda nie.. bukan apa, kadang2 tu mai perangai suka membaca tapi tak suka mengomen.. he he

kak ngah pun suka jugak makan 'mee omputeh' nie, tapiiiii.. kak ngah sorang je lah, bang ngah & "adik-adik's" kurang berminat, jenuh dok suruh jamah, tu pun depa amik takat 2/3 urat spagheti.. kira banyaklah tu..

elok jugak wat menu tambahan kat kedai pak ngah helmi, sure ramai yang mengorder. Ishhh, bilalah nak p kedai dinda nie, hajat dihati dah lama.. sampai je yang belum lagi.. InsyAllah, nanti2 dgn izin Allah kak ngah p arrr.

shami2 berkata...

Salam kak ngah..

Terima kasih kunjung mengomen heheh..
dinda pun sama kadang2 pi semua rumah kawan2 maya..tapi tidak komen apa2...kutip segala hikmah yg ada, selami dan nikmati kasih sayang Nya...doa pada semua yg ada..

Singgah solat dimana2 masjid amat istimewa...
tapi singgah di masjid
Muaz...Setiawangsa terkenang kembali pertemuan indah itu..disitulah bermulanya...ukhwah PDKM kita..dari maya ke dunia nyata...

Psst sentiasa menunggu kawan2 dan tetamu dari maya...heheeh

Pak Ngah Hilmi Katering : Lemang dari daun lerek

Salam sejahtera, lemang sangat sinonim dengan Syawal, tahun ini Pak Ngah Hilmi Katering menyajik...