P" NGAH HILMI KAMBIN P'GANG

Isnin, 14 Jun 2010

Kunjungan BHS.....

Ini dia tetamu saya malam tadi kak tun BHS....akhirnya sampai juga kakaku sorang nih
CL, cik imran...taj..hehehhe dari bumi Makkah terbang ke Rawang nohhh...
Syahdunya...kak...maaf yer gambar diload ke n3 ..sebagai kenang kenangan diari kambing panggang ..shhhhhhhh orang tak cam rupa akak kan...jgan risau...hehhe
Ini dia kak ton..dan kawan2 semua sebahagian buku yang telah saya baca selain dari Al quran...sebagai santapan rohani...menjejaki erti kehidupan ini....yang penuh perjuangan untuk saya dekatkan diri pada pencipta saya Allah S.W.T
Terima kasih atas kunjungan kak Tun, Suami dan anak2..nampaknya bumi Allah ni kecil saja rupanya...betapa pertemuan ini menjalinkan semula hubungan suami kak tun dan kawan sekuliahnya dulu yang juga teman rapat pak ngah hilmi...hehehhe hampir 30 tahun ya kak Tun masa melewati...usia dan kita kini ditemukan semula....subhanallah
dalam suatu dimensi jiwa yang menuju jalan yang lurus hasil pencaturan Allah Taala melalui PDKM....alhamdulillah....
Betapa kita dalam kehidupan seharian ....
jua ibadah haji dan umrah insyallah.....disusun atur cara ibadahnya bak
meniti perjalanan hidup yang akhirnya menemukan kita
pada satu titik...kehidupan untuk kembali kepadaNya
melalui lorong2 terpilih.. pilihan akal dan hidayah petunjuk dari Allah Taala.juga...
telah sekian lama kita pohon...dalam solat 5 waktu kita kepadaNya....
Syukur...atas segala kurnianya..
inilah kebahagian yang tidak dapat kita gantikan dengan wang ringgit semata....
jiwa yang ikhlas menemukan kita....walau dimana saja berada.
dengan punya hati yang sama...niatnya
hidup perlu menjalinkan ukhwah..dan berbaik2 sesama kita...dan saling mendoakan antara satu sama lain...hendaknya...walau terang atau diam2 saja...

11 ulasan:

My Life berkata...

salam

akak sayang

indahnya persahabatan... andai dijalinkan kerana allah.. semoga ukhwah dalam redhanya.. insyaallah

shami2 berkata...

salam dekk..

Persahabatan juga indah bila sejatinya kita tawan
Jauh dimata dekat dihati....pertemuan adalah kurnia Allah...insyallah redha dan rahmat bakal nya menemukan kita juga

kak su berkata...

Salam shami2

Wah! kat tempat shami2 pun dah ramai singgah kan...

Alhamdulillah.

Wslm

boxhousestudio berkata...

assalamualaikum warohmatullah hiwabarokatuh Shami2

pertemuan semalam penuh ukhuwah...bertemu dengan mu menjadi idaman...Alhamdulillah..Alhamdulillah...Alhamdulillah...setiap kata akan ku sematkan dalam diri dan akan ku praktikkan Insha ALLAH....tak dapat nakku dustakan nikmat mu YA ALLAH...sungguh besar anugerah yang kau berikan padaku...nikmat ukhuwah yang amat-amat bernilai...Syukur amat-amat syukur...ALLAH...

panjang ikatan ukhuwah, ALLAH...my other half bertemu sahabat se kuliah...ALLAH...syami2 BHS tak larat nak sambung bicara..........

manzlie berkata...

salam from Makkah


alahmdulilah...moga ikatan ukhwah akan berpanjangan..insyalah

waslam

Rozali berkata...

Assalamualaikum Shami

begitu lah Shami,
kak tun yg pernah saya jumpa
masa yg singkat, tapi penuh kecerian

Wassalam

SiNoMoSa berkata...

Salam Kak,
Wow banyak buku kat rumah baru akak nie..hihi
Alhamdulillah bagi ukhwah yang terus mekar.
Kini wujudnya pulak satu lagi tempat pertemuan itu..di kedai akak hihi

taj berkata...

Salam Shami,

syukur pd Allah dgn terjalin ukhwah ini...Alhamdulillah
ada kimia ngan kak Tun? pasti juga ada kimia ngan Taj...heheh
wah buku tu...Bunga Kebahagian...taj baca dah 3 kali...best buku tu, alhamdulillah dpt mengubah hidupku...
Taj pun ada banyak buku yg dibeli dan dah dibaca, yg lum baca pun ada...
kita boleh tukar2 buku nih...sambil ada alasan nak pi kedai hang..heheh

w'salam

shami2 berkata...

Salam kak su...

Alhamdulillah.. kedai saya juga jadi tempat persinggahan kawan2 blog..nikmat Allah dapat kawan2 yang mempunyai impian dan niat yg sama...
Kak su bila pulak nak mai ...hihihi jom lah...tak nak makan pun tak pa mai minum2 ambik angin ja..heheh
Psssssssst kak tun cheq dah duk usha kak su nih...hehheh

Salam kak tun...

Huhu semalam lepas akak balik termenung panjang..
nikmat Allah yang mana satu yg nak didustakan...
Allah....Maha Besar syukur sangat..

Betapa angin Makkah kini bertiup...satu persatu dalam diri ku....dibawa oleh insan2 jemputanMU...
Bagai mengamit rindu ini.. bertamu ke rumahMU..sob..sob..sob cheq berlinang ayaq mata nih...

Salam CL...
Terima kasih nohh banyak jejak kasih bertemu hasil daripada PDKM...ya mudah-mudahan ukhwah kita sentiasa berpanjangan...

Salam cik rozali...
Ya ceria dengan kak tun dan keluarga..hehehh

Salam Syima..
Buku teman sejati kita aar..kan heheh bila nak mai tu...hihhii

Salam Taj..
Hahha kimia tetap ada taj..bole tegak bulu roma...aar. Kimia bila kita kenal Allah dan kita rasa nikmat2 yg telah Allah berikan pada kita..kerana diri kita...
Hang baca 3 kali..cheq baca bila2 cheq rasa cheq dah lupa apa yg cheq baca heheheh
Bleh apa salahnya...kalu rasa sunyi tu mai jarlah ...awat hang duk malu...hik..hik

rezeki berkata...

salam


alhamdulillah, semoga jalinan persahabat berkekalan

shami2 berkata...

Salam pak itam.

Nanti pak itam balik..singgah mai tau..hehhe..
Ya insyallah persahabatan tu akan dipelihara sebaiknya..walau diam..hati kita semua tetap ingat padaNya dan ingat juga pada kawan2 kita semua...kan