Jumaat, 5 September 2014

Imaginasi & minda positif












Alhamdulillah telah menuai hasil dari 
berkebun iaitu daun bawang dari dalam pasu.
Benihnya dari bawang merah kecil yang saya telah terlupa 
disimpan di dalam peti sejuk
selama seminggu ketika pulang bercuti hari raya tempohari.

Bila pulang semuanya sudah berakar dan berdaun dalam 1 inci panjang.
Untuk mendapat hasilnya saya telah cuba menanam
dan inilah hasilnya.
Tanaman lain yang ada ialah pokok buah tomato, kunyit.
Bayam, kankkung, sawi, cili, timun jepun, sawi dan ketumbar insyallah
coming soon ...

Minggu lepas saya telah tuai dan telah gunakan dalam menu nasi goreng
dan juga ayam masak kicap.
 saya akan menuai lagi hasilnya insyallah
akan dimasak untuk menu seterusnya.

Sejak pulang dari bercuti raya, kerja ofis pun sedia menanti.
Kali ini team kami akan menyiapkan 2 slope.
Alhamdulillah semuanya berjalan lancar.





Status kerja slope setakat hari ini yang diuruskan oleh saya
dan team pekerja hingga kini.


MOTIVASI DIRI



Wasallam


Tiada ulasan: