Khamis, 24 Februari 2011

JOM SAMA2 KITA BERDOA


DOA MENGHIMPUNKAN SEGALA KEBAIKAN


Ya Allah ya Tuhanku,

sesungguhnya aku memohon kepadaMu segala kebaikan

yang sekarang atau yang akan datang,

yang aku telah ketahui dan yang belum aku ketahui

dan aku berlindung diri kepadaMu

daripada segala kejahatan yang sekarang dan yang akan datang,

yang aku telah ketahui atau yang belum ketahui

dan aku memohon kepadaMu syurga dan segala

yang boleh mendekatkan aku kepadanya

daripada perkataan ataupun amalan

Dan aku berlindung diri kepadaMu daripada api neraka

dan segala yang boleh mendekatkan aku kepadanya

daripada perkataan ataupun amalan.

Aku memohon kepadaMu kebaikan yang dipohon dengannya

oleh hambaMu dan utusanMu Muhammad SAW dan

aku mohon perlindungan kepadaMu apa yang dipohon perlindungan

oleh hambaMu dan utusanMu, Muhammad SAW dan

aku memohon kepadaMU agar segala yang Engkau putuskan buatku

daripada apa-apa urusan sekalipun

biarlah Engkau jadikan akibatnya yang baik jua"


Musnad Ahmad bin Hanbal no 2

5137


Daripada Aisyah r.a bahawa

Rasulullah SAW bersabda kepadanya yang bermaksud

"Bacalah doa ( seperti ini)

Tiada ulasan: