P" NGAH HILMI KAMBIN P'GANG

Selasa, 28 Disember 2010

Pajero

Ini pajero ....yang akan dijual ..pembelinya masih dicari...
Pajero ini dibeli hasil perkongsian Pak ngah dan kawan2...
Satu ketika dulu membeli dan menjual pajero lama memang laris..
sudah beberapa biji telah berjaya dijual oleh Pak ngah dengan jayanya
Atas senario inilah maka kawan2 Pak ngah pun mau ikut tumpang sekaki
Mereka semua makan gaji, hanya Pak Ngah kerja sendiri..
Pajero ini cukup tahan lasaknya boleh diguna pakai kemana2....
Hatta ke dalam kebun sekalipun..atau menaiki bukit
Anak2 memang suka naik pajero ni...
Atas sebab2 tertentu keadaan tidak mengizinkan kami memiliki sepenuhnya
Mana mungkin kami mengeluarkan cash money begitu banyak serta merta saat ini
Hingga kini pajero ini masih dalam jagaan Pak Ngah
segala sakit demamnya adalah atas tangunggan Pak ngah juga
Keputusan mesyuarat telah dibuat
akhirnya pajero ini bakal di lelong tidak lama lagi...
hasil jualan akan dibahagi sama rata..pada semua rakan kongsi...
termasuk untuk Pak ngah sendiri...
Berkat doa kami sekeluarga...
juga Allah memudahkan segalanya..
telah tiba seorang hamba Allah yang memerlukan bantuan kami ...
kami juga perlukan bantuan dan khidmatnya..
insyallah akan ada pengantinya nanti...
Begitulah kisah.....janji Allah..
Sesudah kesulitan pasti akan ada kemudahan...
nya nanti...
Sehingga kini banyak dugaan datang silih berganti...
Berbagai bentuk macam2 sesekali naik seram ..diri ini..
Ya Allah berilah aku kesabaran dan kemudahan menghadapi semua dugaan ini
JanjiMu benar dan pasti...tabahkanlah hati ini..

4 ulasan:

Rozali berkata...

Assalamualaikum Shami

moga cepat ada pembeli pajero tuu

Wassalam

Ummi Humaira berkata...

salam Sham...

pajero tu , kalau untuk anak ramai mcm akak nie sesuai kaaan, tp masalahnya abg tu tak minat kereta besaq pulak...
apa2 pun akak doakan semoga Sham ceria selalu..dipermudahkan segala urusan..ameen

afeezz berkata...

salam kak shami : kite tak pernah naek pajero...

shami2 berkata...

Salam cik rozali...
Ya insyallah...jap lagi adalah tu..Allah dah bagi laluan pada saya...untuk kemudahan yg lain..

Salam kak umi..
Ya Allah sentiasa permudahkan ...perancangan Allah lebih baik dari perancangan kita manusia.

salam dekk afezz
Kalau tak pernah naik..bolehlah cuba beli hihihi
Kalau dah selalu naik..pajero dah tak minat ngan kete...hehehh