P" NGAH HILMI KAMBIN P'GANG

Rabu, 20 Oktober 2010

IMPIAN SHAMI2....SUATU HARI NANTI

Ini gambar sebahagian barangan keperluan muslimin & muslimat yang diperlukan serta bersesuaian digunakan ketika menunaikan ibadah haji.....
barang2 ni ada dalam simpanan shami2.....samakan jenis dan kualitinya..

Ini contoh impian kedai kak shami2..pada masa akan datang....selain dari kedai BBQ kambing Pak ngah Hilmi......sekarang shami2 berniaga secara online...saja...


Ini lagi gambar jubah untuk wanita...cantikkan...gambar yang dibawah ni pula..jubah untuk lelaki......nampak tak rak sebelah tu....kemas cantikkan





Tu dia lagi....barang keperluan haji....ada kain ihram..kemeja lelaki kopiah putih..berbagai lengkap untuk sahabat2 kita yang ingin menunaikan haji dan umrah....untuk kegunaan harian ketika ke masjid atau majlis seumpama pun boleh jugakkan....tiada had..sebenarnya....
untuk makluman....iklan sikit....semua barangan ini adalah hasil buatan...pemilik kedai...bukan diimport atau sebagainya...hasil kerja tangan orang tempatan terutama telekung, kopiah putih, kain ihram..sekiranya berminat boleh kirimkan pesanan pada shami2 insyallah ....akan dipenuhi..sekiranya...bersesuaian....


Ini pulak contoh rumah impian ...atau istana hinggap kat kg....esok2...rumah 2 tingkat...bawah berbata merah tiada plaster...atas dinding kayu..bersyelek...kayu..nampak cantik macam chalet....aisehh gelap pulak gambar kan sebab...tengahari..panas matahari tegak kat atas kepala...itulah pasal....heheheh sebenarnya rumah ini milik seorang tokeh cina...
Pak Ngah berkenan sangat dengan rekabentuk rumah camni....mungkin2..esok2 ada rezeki....(kalau pak itam yang bagi boleh gakk kan....hahahah) kami nak bina sebuah rumah seumpama..di tanah sendiri.....dimana aarr....Tuhan jarr yang Maha Mengetahui....





Ini lagi gambar kat beranda rumah tersebut sib baik tuan rumah tak nampak....kalau dia nampak tentu dia ajak masuk rumah kan.....
Alhamdulillah....
Inilah antara impian2 shami2 dan Pak Ngah Hilmi..yang belum kesampaian....
Kalau Pak itam ada rumah kat hutan...shami2 pun nak juga ada rumah..kat tepi kebun..atau bendang lakk...buat rehat...sekeluarga....atau untuk menetap dihari tua....
Bab kedai impian tu..itu sememangnya...dah lama diimpikan bila balik kedah masa raya hari tu bila terpandang jarr kedai tersebut,..hati terus jatuh cinta...impian bagai jatuh didepan mata....sudah ada insan yang terlebih dahulu...merealisasikannya....sempat shami2 berbual dengan anak tokeh ....dah lebih 30 tahun berniaga katanya...dari kedai atas Pekan Rabu kini bertambah lagi menjadikan 3 cawangan dikawasan berdekatan....
Bila berbual dan terpandang jer kedai camni hati shami2 rasa berbunga2...jarr...
Mudah-mudahan..suatu hari nanti shami2 boleh memiliki kedai seumpama ini.....
Sekarang dek perasaan yang berkobar2 nih...shami2 telah salurkan idea ni pada bos kat tempat kerja ni dan kami sedang dalam perancangan untuk mengushakannya.....insyallah..
Walaupun bukan milik sendiri..sekadar merancang..dan mengkaji serta memberi input yang berguna....namun kepuasan diri tetap ada....mudah-mudahan mereka berjaya..
Dan mudah-mudahan Allah kabulkan impian shami2 pula...untuk punya perniagaan sendiri
Dan juga impian2 lain untuk dekat dan hadir ke tanah suci..
atau juga memenuhi keperluan insan2 yang berhajat ke sana...memudahkan mereka..juga
insyallah....mana tau setiap bulan, atau tahun....shami2 boleh hadir kesana nanti....
Ohhhhhhh panjang angan tu....hehehhe
berangan, berusaha, berdoa..pasti...disusuli..kenyataannya nanti.....
moga Allah perkenankan impian ini..pada shami2...
Modal bagai....entah dimana ....ni..
shami2 masih mencari2..
sumber.....untuk bergerak perlahan2...
kalau lansung tak dipeduli impian ni
hati sentiasa gelisah tak bertepi...
bila berdikit2...berbunga2 rasa hati dan jiwani.....
moga Allah beri ilham dan pimpin padaku nanti...
Kepada adikku azima...inilah gambar2 yang shami2 janjikan tu tempohari...
semoga kita boleh bertemu suatu hari nanti.....insyallah
Kepada syima....sesuai tak QS jadi tokeh butik camni..heheheh
PESANAN
Kepada kakak ...yang dekat cheras...yang pernah shami2 kunjungi untuk hantar stokin dan telekung sebelum puasa hari tu...dan juga sesiapa yang berkenaan
..ingin shami2 sampaikan pesanan...
barangan haji
seperti stokin dan telekung ziarah dah ada....juga telekung Cotton Jepun..
Shami2 mohon maaf tak dapat call akak sebab telah bertukar hp..sebahagian memori dalam simcard terutama no hp ada yang telah terpadam.....semasa proses pemindahan data....
harap dapat call shami2 sekiranya masih memerlukan barangan tersebut...ya
di no hp yg sama..019 2284344





11 ulasan:

afeezz berkata...

salam kak shami : semoga semua impian kak shami tercapai... kene berusaha untuk mencapai nya. kalau dah tercapai, kawan2 pon bole tumpang senang.. hehe

SiNoMoSa berkata...

salam kak sham,

smg tercapai segala yg dicita berkat usaha dan kesabaran..Amin
uiks rumah kayu tue mcm rumah idaman sy jugak ler kak hehe..

Ummufaiz berkata...

Bagusnya impian shami & pak ngah. Cantiknye layout kedai tu..tersusun kemas, menarik minat org nk masuk & beli. Kalau shami dh ada kedai mcm tu nnt, jgn lupa dr segi layanannya. Buat mcm cina, w/pun kita saja2 masuk kedai dia tanpa niat membeli, dia tetap melayan kita dgn sepenuh hati. Majoriti kedai melayu yg saya masuk, kita dh bersemangat nk beli, tp selalu buat x layan je...kansel.

Rozali berkata...

Assalamualaikum Shami

saya beranggapan Shami n Helmi sedang menuju ke impian anda berdua
Insyaallah

Wassalam

ainhany berkata...

Salam kak Shami,

InsyaALLAH mudah2an diperkenankan.
Boleh kot tumpang singgah minum air sejuk, penghilang dahaga.
Indahnya impian yg bkal diimplementkan kelak.
Amin

Noor berkata...

Salam Dinda Shami,

Semoga semua impian mu dan hajat mu di makbulkan oleh Allah.. dengan usaha, ikhtiar & doa kepada Yang Masa Esa.. Insyallah, pasti diperolehi segala impian mu suatu hari nanti..

psstt, jubah saiz 'gajah' ada ka?? kak ngah mau satu.. kaler hat comey2 skit.. emmm, kira bayaq bulan2 arrr.. heh heh

kak su berkata...

Salam shami2

Alhamdulillah.
Di mana ada kemahuan di situ ada jalan...

Amin. Akak akan sokong syami2...jgn risau.

Wslm.

Atikah berkata...

Salam kak,

Moga dipermudahkan segala urusan... InsyaAllah...

shami2 berkata...

Salam dekk afezz...
Ya mudah-mudahan tercapai impian tu...tapi kena tumpu sepenuh masa...kalau separuh masa macam sekarng...duk macam tu jarr hehehh..insyallah mudah-mudahan..akan memudahkan kawan2 semua hendaknya...

Salam syim..
Ya impian mesti direalisasikan ...sikit2 lama2 jadi bukit....aikk minat gak rumah camtu..hehhe memang cantikkan..kat kedah banyak rumah fesyen ni sekarang...kalau nak beli ibu rumah kayu kena ada 7-8K....kat n9 dah tanya..mesti ada 4-5k ..saiz rumah kayu dikedah lebih besar...kayunya tahan lama..

Salam kak ina...
Ya insyallah saya ingat pesan akak tu...ramah tamah budibahasa melayan pelanggan adalah trademark kita ..menarik minat hati pelanggan...

Salam cik rozali..
Ya mudah-mudahan..insyallah semua tu persediaan..menuju..kearah kehidupan..diusia tua..heheh..jugak tapak buat anak2....membina kehidupan ...berdikari yakni bekerja sendiri

Salam ain..
mai lah singgah ..jgan segan2 akak susah nak bergerak jumpa kengkawan..kalau ada kelapangan jemputlah datang kekedai...impian nak bina hidup berdikari..heheh..bebas dan dapat menumpukan lebih perhatian pada keluarga serta amal ibadat..dah lama kerja makan gaji...sebelum keputusan muktamad dibuat persediaan perlu terperinci...hehhe

Salam kanda ...
Hhehe lama narr tak kunjung tiba..terima kasih atas doa2..kanda tu..mudah-mudahan Allah perkenankan sebagaimana yang dicita..

Ala kak ngah..apa saiz pun ada..s, m, l, xl, xxl, xxxl..boley bikin ..hehhehe

Salam kak su..
Terima kasih kak..semoga Allah juga memakbulkan semua impian akak..

Salam dek tikah..
Ya insyallah..juga moga segala urusan mu dipermudahkanNya..sama2 ktia berusaha.untuk apa yang kita cita2kan..

rezeki berkata...

salam shami

insyallah, berusaha dan bertawakkal

semoga impian shami dan suami tercapai suatu hari nanti

kita tak tahukan , tuah ayam nampak dikaki, tuah manusia siapa yg tahu

berakit2 ketepian ,
insyallah

Hitting It Solid berkata...

Salam kak, boleh saya tahu di mana kedai jubah lelaki itu?