P" NGAH HILMI KAMBIN P'GANG

Isnin, 20 September 2010

Salam Syawal di kg




Suasana selepas solat sunat aidilfitri di kg Pak Ngah...
iaitu di Pondok Hj Husin Pendang...
Inilah seisi keluarga sebelah Pak Ngah....
Pak ngah tiada dalam gambar kerna telah terlebih awal..
direbut oleh rakan2nya....hehehe
tahun ni shami beraya di Kampung Pak Ngah..
Di awal pagi kami semua akan bersiap
dan menunaikan solat beramai2 di surau di Pondok ini yakni
satu2 surau yang menjadi tempat
keluarga Pak ngah berjemaah sejak lebih 45 tahun yang lalu....
suka duka hidup......dari kecil hingga dewasa
menjadi nostalgia ....indah...jgan sekali dilupa....
itulah perjuangan...kita yang tidak pernah selesai...
kini 40 tahun telah berlalu...buat Pak ngah..
Segalanya tersimpan kemas dalam jiwa..
Satu persatu langkah di atur...meniti usia..
Sekali lagi Syawal tiba ....disambut dengan penuh rasa syukur
kehadrat Allah Taala....tertunai sudah janji kita padaNya....

4 ulasan:

afeezz berkata...

salam kak shami : meriah nampak, ramai betul ahli keluarga pak ngah, sure seronok beraya kan...

shami2 berkata...

Salam dek afezz...
Ya bila dah berkeluarga suasana raya jadi lebih meriah...namun masam manisnya tetap ada tapi itukan lumrah hidup asam garam kehidupan kita...
bila dikenang seronoknya ada....heheh

ainhany berkata...

salam kak shami

Selamat Hari Raya
Maaf dzahir batin

eheh meriah noooo...gamatla kg pak ngah noo..tpi bukan selalupun ank cucu berkumpul..
Awat tak terlajak umah ceq...???

shami2 berkata...

Salam ain...

Selamat hari raya maaf zahir batin juga dari shami sekeluarga...

Aisey ain...rumah akak dan rumah pak ngah pun kami dah jadi rebutan inikan pula rumah kawan2 maya..huhuu....cuti lama2 orang kl panggil balik nak kambing.....balik cepat hari tu...tak leh berlama2 kat kg....lenkali..lakk kalau jumpa kat kl pun menarik..jom jemput datang kedai...