Jumaat, 3 September 2010

Salam jumaat ....25 ramadhan


Salam jumaat semua...
Sejak semalam...hati ini terasa hiba sendiri....kenapa ya
Allah mungkin lebih mengetahui...huhhuhu....
ramadhan sudah hampir kepenghujungnya
namun bulan pula sudah jatuh keriba ......
jadi hari ini aku mencari2 ruang membaca madah2 indah untuk memotivasikan diri sendiri...
buku2 juga laman ILUVISLAM.COM punya banyak mutiara kata2 yang baik dikongsi buat pemulih semangat dan minda kita..jom kongsi bersama...
Madah untuk wanita .....
Sebaik2 wanita adalah wanita solehah
Kau dijamin memasuki syurga terlebih dahulu sebelum suamimu
telah dijanji nikmat-nikmat yang baik untukmu
Kerana kau menjaga kesucian dan harga dirimu
dan juga cintamu pada Tuhanmu
Rahsia zuhud Hasan-Al Basri....
jom kita sama2 hayati bait2 madahnya...
Aku tahu rezekiku tidak akan diambil orang lain
kerana itulah kalbuku selalu tenang
Aku tahu amal perbuatanku
Tidak akan ditunaikan oleh orang lain
Kerana itulah diriku sibuk mengerjakannya
Aku tahu Allah mengawasiku
Kerana itulah aku selalu merasa malu Allah melihatku berbuat maksiat
Aku tahu kematian itu sudah menungguku kerana itulah aku selalu
menambah bekal untuk hari pertemuanku dengan Allah
Lagi kata2 buat memotivasikan diri anda wahai wanita solehah...
Katakanlah pada diri anda aku berpuashati
dengan apa yang telah aku miliki dengan segala yang telah dikurniakan Allah kepadaku
selama ini...
Kasih sayang, kebahagian, perlindungan, keselamatan, segalanya ada padaku
anugerah dari Allah yang Maha Kaya, Maha Suka Memberi, Maha Pemurah
dan Maha sebaik2 pelindung....
Inilah bukti cinta kasih dari Allah..untuk kita
setelah mana kita mencintaiNya....
nikmatnya ada dimana2....untuk kita..
SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH SEBANYAK2NYA DENGAN PENUH ISTIQAMAH DAN TAWADUK DIMALAM2 AKHIR RAMADHAN INI......
dengan kaedah dan cara masing2.....walau dimana dan keadaan sekalipun kita berada..

5 ulasan:

taj berkata...

Salam Shami...

utk diri ini yg sudah masuk 40 tahun...
taj amat beryukur atas segala2nya yg Allah kurniakan pd diri ini...setiap detik yg dilalui ia amat berharga...
ALLAH amat kasih sungguh pd diri ini...terasa malu pdNYA krn taj tidak sempurna dlm melaksanakan suruhan dan ibadahnya...Ya Allah ampunkan segala dosa2ku baik aku ketahui dan tidak...
ALLAHUAKBAR...
terimakasih Allah dan juga pd Syami...

atuk berkata...

Salam 24 Ramadhan, Shami

mutiara kata yg memberi faedah kpd saya

moga kita diketemukan dgn Al Qadar serta dgn pengisiannya

Wassalam

ainhany berkata...

salam kak shami,

insyaALLAH..
semuga dipermudahkan laluannya..amin

Ayah Zain berkata...

salam shami2

alhamdulillah, semoga kita sama-sama mendapat keberkatan daripada Allah swt

p/s: tolong kirim alamat ke emel az yer

shami2 berkata...

Salam taj...

Ya taj..semoga segala2 dalam hidup kita dirahmatiNya dan diredhainya...andai berdosa moga cepat diampunkanNya pula...hayati hidup kita walau apa jua keadaan kita...amat payah bila keseorangan tetapi...amat indah bila dikenang bersama2...rakan taulan kita ...serta ahli keluarga..

Salam cik rozali..
Alhamdulillah..rasanya2 menurut sumber tuan guru saya al qadar..sudah menjelma pada malam 25 ramadhan...mudah-mudahan..kita tetap istiqamah beribadah kepadaNya..hingga malam raya...kita sujud bertasbih pula ...

Salam ain..
Ya mudah-mudahan kita dipermudahkanNya...ramadhan kali ini hampir berlalu...tahun depan kita belum tentu akan ketemunya lagi...hanya Allah yg tahu

Salam Az..
Ya mudah-mudahan..segalanya dalam redha Allah..hendaknya...kita hanyalah hambanya lagi kerdil dan jahil pula...terlalu banyak ilmu dan nikmat Allah yang belum kita teroka....
Insyallah akan dikirim alamat nanti