P" NGAH HILMI KAMBIN P'GANG

Rabu, 9 Jun 2010

Kambing Panggang ~ karnival jom P masjid

Tu dia kambing panggang @ kambing golek....shami2
di perkarangan masjis nurul iman rawang tempohari di "karnival jom P masjid

Lagi gambar rupa kambing golek tu....dari dekat

Keluarga shami2,warga kerja kambing panggang, dan
anak2...bergambar bersama kumpulan rabbani..huhu nampaknya sihat2 belaka..sampai tengelam cik2 abang rabbani tu....hehheh

Setelah selesai majlis...warga pengurusan masjid..menikmati menu kambing panggang sebagai santapan...bersama VIP2..tu pak ngah mie duk tengok...
Pssssssst tak leh tunggu semua maaa...kambing ada depan mata...makan dulu aaar


Orang besar daerah ( berkopiah hitam wakil istana negeri selangor..)
sedang menikmati jamuan makan bersama pengurusan masjid

Macam biasa lah gerai kambing shami2...suasananya bila tak berapa ramai...tapi bila kena serbu..tukang ambik gambar pun terpaksa...simpan kamera sebab keadaan dah tak leh kawal..
pelanggan lebih penting dari kamera hehehehh

Tu dia...makcik2 dan kakak2, abang2..duk melepak depan gerai shami2 yang berdepan dengan pentas konsert untuk Rabbani....

Gerai shami2...di awal pagi...adik kak shami2 duk menyusun pisau ngan garpu..hehehh
kerja-kerja...jangan duk saja...

Kambing golek...dalam perjalanan...kambing potong ambik tempat dulu...




Alhamdulillah syukur ke hadrat Allah Taala...
dengan limpah kurnia dan kasih sayangnya serta doa2 kawan2 dimaya dan realiti semuanya
terutama dari bumi Makkah.......
sekali lagi dapat dikongsikan pengalaman ..saya sekeluarga berniaga..
Kambing panggang...
Tiada sekelumit pun niat untuk membanggakan diri apatah lagi riak dengan blog ini..
hanya sekadar album kenangan sendiri..dalam diari
" SEHARI DALAM HIDUPKU"
Inilah sekitar suasana gerai kambing panggang...PAK NGAH HILMI".....
@ DON HILMI THE BUTCHER....
dalam bahasa ..peranchis ker aper tah...heheehh cuba2 siasat tengok....
Alhamdulillah...perjalanan gerai alhamdulillah baik dalam 3 hari berkampung di tapak
"karnival jom P Masjid"
Doa kak shami mudah-mudahan...
perjalanan perniagaan ini menjadi bertambah maju..
dipermudahkan oleh Allah..segala urusannya....
Diberkati dan diredhai...segala hasil dan usahanya
Memenuhi selera umat islam kita hari ini...
diterima dengan baik oleh masyarakat setempat dan luar...
Makan sedap...istimewa..
yakni bak santapan yang digemari Rasulullah
Kepada warga kerja kambing pangggang PAK NGAH HILMI.....
anda sekeluarga adalah keluarga....kami...jua...
susah payah sama berganding bahu
menjunjung amanah...tuntutan ibadah yang satu...
gembira kita kerna penat melayan tetamu
reseki untuk kita hanya Allah yang tahu..
Dialah pencatur segala...nikmat2 itu
sama2 kita menghayatinya dengan jauhari matahati
rohani....disekeliling kita ini dengan jitu
semoga ikatan ukhwah kita terjalin erat
Rezeki yang ada dikongsi...bersama..sekeluarga
walau ada kekurangan ..ikhlas sama2 kita menerimanya
mudah-mudahan berkat usaha gigih kita hari ini..dan dengan
rezeki yang Allah bakal anugerahkan pada kita dimasa2 depan..insyallah
Mampu menjana pendapatan keluarga dan peluang kepada kita untuk sampai ke tanah suci....
sebagai suatu...rombongan....ibadah pula suatu masa nanti...
bak kabilah2...perdagangan...ketika zaman rasulullah...
merentas padang pasir...ditengah panas...terik..menuju..rumah Allah..
untuk beribadah kepadaNYA.....
sebagai tanda kita hambaNYa yang patuh dan taat akan perintah2 Nya.....
dalam meniti hidup didunia menuju syurga firdausi ...
Dedikasi khas buat
semua pengemar2 kambing panggang shami2 yang telah pun menikmati hidangan ini.....alhamdulillah...syukur ..
ribuan terima kasih diucapkan...atas sokongan dan
sila jemput datang lagi dan...pada yang belum jomlah jemput datang kemari....
sila hubungi 012-9332709 @ 0192284344





6 ulasan:

kak su berkata...

Salam shami2...

Tahniah telah berjaya menjalani satu lagi ibadah ...kerana Allah....

Alhamduliillah.

Wslm

taj berkata...

Salam Shami,


syabas, tahniah, syukur Alhamdulillah...
moga Allah terus melimpahkan rahmatNya tanpa henti seperti mengalir air zam2 yg tiada penghujungnya...

Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar

Rozali berkata...

Assalamualaikum Shami

sesuatu kerja dari Allah dan tujuan untuk Allah
Insyaallah, akan berjaya dunia dan akhirat

Wassalam

shami2 berkata...

Salam Kak su...

Alhamdulillah...terima kasih atas sokongan

Salam taj...

Terima kasih alhamdulillah...

Salam cik rozali....
Mudah-mudahan...amin untuk doa cik rozali..

Hajah Zainab bt Abdullah berkata...

salam shami2,

Alhamdulillah...semoga rezeki dalam bisnes kambing panggang akan bertambah maju...bila agaknya kak nab berpeluang merasa keenakan mr goat tu.. :)

shami2 berkata...

Salam kak nab...

Alahai kak nab..cuti sekolah panjang2 ni mai lah ke KL..ziarah sedara mara...pi KLCC kaaa ahaks...pas tu singgah mai lah..kedai saya...hehheh