P" NGAH HILMI KAMBIN P'GANG

Isnin, 7 Jun 2010

Foto sekitar Karnival Jom P Masjid

Tu dia kumpulan Rabbani..dok bergambar dengan team trafik masjid
Selepas sesi konsert ...nasyid sempena penutupan majlis jo P masjid
Abang mie @ Pak Ngah Mie jadi pengacara Forum Perdana...

Ni pula gerai kak shami2.....menjual pelbagai keperluan ibadah khusus untuk muslimah
seperti telekung yg direka khas dari kain yang sesuai untuk untuk jemaah gunakan bagi mengerjakan ibadah haji dan umrah...
Juga ada dijual sarung lengan muslimah...dari pelbagi warna dan fabrik..stokin..wuduk.dan stokin jari...dll...kain chap..untuk solat..juga ada dijual...harga semuanya berpatutan...


Abang Mie dan rakan AJK masjid....yang telah berusaha keras bertugas...
bagi menjayakan majlis... kat belakang tu ada kumpulan Rabbani yang diajak bergambar bersama

Shami2 dan adik...tie..adik mimi serta Along & Angah....kat gerai ..peralatan ibadah..
tu..tshirt muslimah kat belakang....jiran sebelah punya....kak yanie..orang perlis..huhuh dia dah ada menantu dah...seronok aar tgok dia...meniaga..barang2 muslimah juga...


Tu dia shami Jr...merangkap tokeh cloth diapers...bakal tokeh kedai masa depan ..heheh
Tulah pampers pakai basuh namanya....lebih menjimatkan...

Adik mimi ( berseluar merah) dengan aktiviti dia..aar mengejar maskot..nuri..bank rakyat
Memula shami sruh dia dan kawan dia jer pergi tangkap gambar..sajer nak bagi dia seronok..
ilangkan stress dia sebab mama ngan baba sibuk hehehhe..alih2..ramai kengkawan nak ikut sekali....tu bang cik an..yg ambik gambar....

Inilah barisan Pengurusan Masjid Nurul Iman Rawang...bergambar setelah selesai
menjayakan majlis ....bersama tu kumpulan Rabbani

Adik kak shami....duk susun barang...
kepada CL, Pak itam, Azimah..dll...inilah kedai impian kak shami2....suatu hari nanti...seronok sangat dapat meniaga barang2 macam ni....kut2 ada kedai tetap esok2 hari..bolehlah hadir ke MH...setiap tahun..setakat hari ni barang ni duk dalam rumah jarr
mudah-mudahan insyallah...impian jadi kenyataan..di samping untuk diri sendiri..dapat juga berbakti pada insan2 yang memerlukan keperluan....barangan ibadah dalam ibadah 5 waktu dan ibadah khusus....seperti haji dan umrah juga dapat mendidik...saya dan wanita2 hari ini untuk menjadi muslimah yang sejati.....insyallah...
Terima kasih pada kawan2 yg telah mendoakan dan juga yang mengikuti blog saya..secara senyap atau..terang..
Ini adalah titik permulaan...perniagaan impian..yang telah lama senyap lebih kurang 12 tahun..kerana memenuhi tuntutan ilmu..dan juga komitmen sebagai ibu, ...dll
Kepada yang berminat untuk mendapatkan barangan ibadah...boleh email terus pada saya...
di alamat berikut
blog peralatanibadah.blogspot.com (maklumat terperinci tentang produk)
setakat hari ini ada tempahan dari seorang sahabat blog ~ faizam dari Kuantan...yg memesan stokin...wuduk..high knee dan sarung tangan XXL panjang..
alhamdulillah stok barang baru saja sampai....harap sabar menunggu..penghantarannya...
Tu dia penceramah forum perdana...Datuk Dr Hassan Ali, Ustaz Harianto...dan pengerusi forum.....ceramah yang diberi tentang cara mengajak masyarakat untuk hadir ke masjid serta pengalaman masing2 cukup memotivasikan pada hadirin..
Alhamdulillah..syukur..atas usaha karnival ini untuk menyampaikan dakwah islamiah....." JOM P MASJID"...khusus dalam suasana masyarakat...dan sosial hari..cukup..stress...khususnya di Rawang....mudah-mudahan lain2 masjid juga merangka aktiviti sedemikian bagi mengerakkan..jentera2...dakwah..dan pendekatan...islam kepada masyarakat..yg rata2 ..mewarisi islam sahaja..belum lagi menjadi islam sejati...sepenuhnya...mudah-mudahan juga usaha ini diberkati Allah...
sekian dulu berita dari studio~ Shami2....
Sesi kedai kambing panggang...akan disusuli kemudian...harap bersabar...hehehh










7 ulasan:

taj berkata...

Salam Shami,


syabas... moga impian terlaksana jua...insyaAllah
rupanya, dia tokeh muslimah juga...baguss

w'salam

Azima berkata...

Salam Kak Shami..

InsyaAllah kak..apa2 yg kita usahakan dgn niat kerana Allah akan berjaya..

Saya juga doakan agar akak,tak lama lagi jadi tokey busana muslimah yg berjaya ...

Tahniah yer kak..untuk usaha yg tak putus2 tu..InsyaAllah kejayaan akan jadi milik akak nanti..

Salam buat semua..

SiNoMoSa berkata...

Salam Kak Shami,

Insya-Allah smg impian akak terlaksana. Amin

kak su berkata...

Salam shami2

Usaha tangga kejayaan ya dik...

Wslm

Rozali berkata...

Assalamualaikum Shami

moga Masjid Nurul Iman Rawang
pemancar cahaya Islam

Wassalam

fzi berkata...

Salam Shami...
Waaa... ada bisnes lain lagi rupanya Shami...tahniah... saya nak gi rasa kambing panggang Shami lom sampai2 hajat lagi.. pasni InsyaAllah boleh gi intai cari telekung pulak.. Moga bisnes Shami sekeluarga terus maju...aminn

shami2 berkata...

Salam Taj...

Harapan dan doa begitulah..bila ada bisnes dengan titik peluh sendiri...jiwa rasa lain...
Tak macam makan gaji...pak itam lebih arif...
Baru menapak taj...jual dari rumah jarr..kalau ada yg nak ..dekat2 rawang saya pergi hantar...sendiri..alhamdulillah adalah sikit..duk belajar2 lagi nih...

Salam syima..
impian nampak terlaksana perjalanannya masih jauh lagi..tuh...

Salam Azima..
Amin dekk..itulah..tengah usaha ni..sikit2 mudah-mudahan jadi kenyataan..

Salam kak su..
Insyallah kak..usaha lebih dapat lebih..kan..bersusah dulu..bersenang2 kemudian...

Salam cik rozali...
Alhamdulillah tengah usaha untuk memakmurkan masjid...tuh
satu pengalaman ada seorang jemaah perempuan berlagu syahdu..memuji Allah malam tadi ketika rabbani..meminta volunteer...untuk naik ke pentas..melagukan salah satu lagu arwah ust asri...sungguh menabjubkan..semua orang terdiam..
Bak saya bermadah di blog CL..tu gaya bahasanya...

Salam Fzi..
Ada sikit2 kak jual barang dari rumah jarr buat2 tambah rezeki...nak simpan duit nak pi haji insyallah..mudah-mudahan..amin kak mudah-mudahan Allah perkenankan doa2 kta semua kak.
Saya juga doakan akak sekeluarga sentiasa dalam limpah kasih sayang rahmat dan nikmat dari Allah...