P" NGAH HILMI KAMBIN P'GANG

Rabu, 5 Mei 2010

Jom layan gambar..heheh

Tu dia pinggan yang ada aar tak sempat dah nak masukkan kambing....set kambing pangang sedia untuk dimasukkan kambing dan diletakkan kuahnya

Kambing panggang duk terpanggang tuh


Ni dia gambar dekat punya..tuh belum masuk tomato, kentang goreng dan kuah yang istimewa aik tak der gambar kuah pulak..aisey maaf pada tukang gambar nih sebab sibuk menguruskan pelanggan lupa lak ambik gambar kuahnya...hehehhe
CL jom aar makan pekena kambing panggang..layan gambar dulu, karang balik, singgah mai kat rawang akak boleh hidangkan....
Ingin ku berkongsi disini..sekadar buat pengetahuan...setelah terbaca n3 AZ yang ikhlas selalu tertindas...
Ingat akan n3 yang lepas dimana aku mendapat tawaran niaga dari sicapik....
Hingga ke hari ini suami belum lagi dapat masuk kekedai tersebut..
Hasrat kami untuk masuk kekedai telah terbantut...
Nampaknya sicapik telah menukar fikiran tiba2...
Alhamdulillah suami hanya bayar deposit sahaja...belum bayar keseluruhannya...
Hati ini tertanya2 kenapa Allah gerakkan sikaya datang menawarkan khidmatnya, tiba2 pada pagi jumaat...yang penuh bahagia...
dan secara tiba2 sicapik menukar fikirannya...lari dari janji asalnya...
secara tiba2 ingin ditambah duit bayaran katanya pada hari jumaat yang sama
sedangkan hitam putih perjanjian jualbeli dan sewa entah dimana..
kami menunggu dengan sabarnya...menanti kata dua dari sicapik lagi pula...
Lagi 2 hari jumaat akan tiba...doa saban hari telah dipanjat seadanya....
Rezeki dari lain hala bertandang pula.....sekali lagi tempahan kambing aqiqah diterima. dll la..hari jumaat akan berjumpa tuan punya...mudah-mudahan aku sekeluarga dalam peliharaanNYa..
Resah bertandang menanti apa maksud dan tindakan sicapik empunya...
Mudah-mudahan kami sekeluarga selamat dari segala tipu daya
seandainya ada....bimbang tawaran dihulur beserta janji dengan kesungguhannya
kami sambut dengan keihkhlasan dan jujur..tiba2 dia bertukar janji pula..
Segala rencana tiba2 ada halangan pula...katanya..
dia diam seribu bahasa
benda mudah padaku jadi susah padanya
Kenapa tidak diterus terang saja....
sekalipun benar tapi pahit untuk ditelan oleh kita
Ya Allah bantulah hamba2Mu ini ..

11 ulasan:

safiudin berkata...

salam,

lihat gambar pun dah terliur....

hantarlah sepinggan..

Azima berkata...

Salam Kak Shami...

Nampak best tu...tapi sayang saya tak mkn kambing.. (^-^)

Tak tau plak..bila pekena kambing panggang akak tu terus melekat...

Teruskan memanggang kak..

Adam berkata...

selalu saya dengar dan baca, bhw kerajaan yang perintah Malaysia ni zalim, rasuah, kroni, tak islamik tapi bila tengok keadaan aman damai senang nak cari rezeki, selamat nak beribadat maka jadi kufurlah kita...

selamat berniaga dengan aman damai dan janganlah kufur dengan nikmat Allah yang diturunkan di bumi Malaysia..bersyukurlah menjadi rakyat Malaysia yang reti berterima kasih

SiNoMoSa berkata...

Salam Kak Shami..

Fuhhh bila laa lagi nak rasa kambing panggang akak..

Rozali berkata...

Assalamualaikum Shami

kegemaran saya
kena keluar untuk cari kambing ni

Wassalam

shami2 berkata...

Salam cik saifudin...

ya kaa nanti kedai bukak nohhh..kut tetap atau bergerak kita call..hehe atau tempah jer utk makan satu keluarga macam lunch set delivery gitu hehehe gurau2 jugak kalu nak kita bole ushakan kut kawasan lembah kelang bleh kut mau ker kelantan jam azima ampun nohh heheh

Salam azima

Sayang adek azima meh ler makan kambing akak nih..kut rasa cam daging ayam mana tau heheh melekat terus..hehehhe

Salam cik adam...

Terima kasih memberi komen diblog akak nih
Terlebih dahulu kakak ingin maklumkan...
Kita hanya manusia biasa..bebas..kan dibumi Allah untuk melahirkan kata2...madah pujangga...
Kenapa pula dengan politik, islam kita yang kita sayangi...kita pajak, gadaikan dia...
Jomlah kita gemilangkan islam berlandaskan firman Allah dan teladan rasulNya...kenapa kita hanya pilih yang kita suka saja..yang tak kena dengan kita kita sorokkan saja..kopiah putih pun kita jadikan modal nak bersengketa...sabar yer dekk kita sujud pada Allah yang satu...kita bersihkan hati kita dulu...harapan kita jangan rezeki di congak berdasarkan bulu, nanti bala datang bertamu..tiada dipilih akan bulu...
cuba2lah berniaga dulu baru tau yang mana pucuk yang mana dedalu.

Salam Cik rozali..

Yer kaa alhamdulillah, cari jangan tak cari...heheh

shami2 berkata...

Salam syima,

Aikk sorry tertinggai pulak..syima kena tunggu tuh..heheh sabar ..nanti sampai masanya dek.

afeezz berkata...

salam kak shami : amboi3 akak... gambar pinggang2 yg atas sekali tu pon dah nampak menyelerakan, belum bubuh kambingnya lagi tuh.... nyam3

Ayah Zain berkata...

Salam

berselera juga apa yang terhidang dalam pingang2 (ikut ejaan afeez) tuh. heheh

Hajah Zainab bt Abdullah berkata...

salam shami,

kak nab tak pernah makan kambing! suami akak minat. insya Allah suatu hari nanti nak try kambing panggang shami. semoga Allah SWT memberikan rezeki makan kambing buat akak..hahaha!

shami2 berkata...

Salam Afezz

Bahaya betul nampak pinggan pun dah berselera..hahahah nanti akak inform bila dah operasi,...

Salam AZ...

hehhe ader2 jer AZ nih Az tak makan kambin kan heheh tapi sayur2 makankan hehhe

Salam kak nab...

Wah akak tu dia hasrat mekar sudah tuh..hahah meh rawang yer nanti..insyallah ada untuk akak hahah